Hej

Någon härinne som vet hur hög en router av rubricerad modell är om man väljer att hänga den på väggen och har antennerna rakt upp ? Specen säger 14,9cm för enheten men längden på antennerna framgår inte.

/M
 
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
nikasp
31,5 cm fick jag det till när jag mätte med båda händerna. Visst är det samma? Min heter W för White tror jag.

En vit trådlös router med tre antenner bredvid en meterstock som visar höjden 31,5 cm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Tackar för det. Stämmer bra, W för White. Vart har du hittat din och till vilket pris ? Verkar bara vara Webhallen och Mediamarkt som har den för 1249kr f.n
 
Jag valde mellan Asusen och TP-Link Archer C2600. Har en Asus tidigare som jag inte är så nöjd med därför blev det TP-Linken istället, återstår att se om den är bättre.
 
Java skrev:
Jag valde mellan Asusen och TP-Link Archer C2600. Har en Asus tidigare som jag inte är så nöjd med därför blev det TP-Linken istället, återstår att se om den är bättre.

Varför var din Asus inte bra ?
 
Vill gärna gå ner eller boota om. Omboot brukar inte lyckas när den gör det själv. Vill gärna att man går in och sparar config och sedan bootar om för att det ska lyckas. Får se om TP-linken är bättre.
 
nikasp
Min har funkat prickfritt sedan början av året. Står fritt och luftigt. Har haft lite blandade fabrikat genom åren och och värme/dålig kylning samt ålder brukar ge dåligt funktion.
 
Jo det är ju ett Ilandsproblem. Ska man ha stabilitet så är det proffsgrejor som gäller och därmed proffspriser. Ska se när fibern väl kommer så man får igång TPn, tror nog det räcker för mig och mina behov. Kanske hade ASusuen också varit ok men jag kände för lite nytt :)
 
Java skrev:
Jo det är ju ett Ilandsproblem. Ska man ha stabilitet så är det proffsgrejor som gäller och därmed proffspriser. Ska se när fibern väl kommer så man får igång TPn, tror nog det räcker för mig och mina behov. Kanske hade ASusuen också varit ok men jag kände för lite nytt :)
Här är fibern inne och klar, väntar bara ut uppsägningstiden hos Telia :=)
Som läget är nu så blir det en vit Asus AC66, men hoppas på att priset sjunker något tills Black friday (25:e nov), just nu 1249kr på Mediamarkt
 
Ok, så klart and ready to go då, inget fel på Asus, det var just en vit jag var ute efter men sen dök TPn upp och jag blev förälskad :) Asusen har en fördel med sin von-server om du har behov av det.
Shit pomfritt jag är avis... det går ingen nöd på mig men ändå.. hade varit nice med lite bättre hastighet.
 
Vi kör med RT-AC68U. Dock med annan programvara och utbytta antenner.

Täcker gott och väl 260 m2 hus i två plan och även stora delar av trädgården.

Den blir dock inte lika smidig med sina 53 cm i höjd... Har dock tänkt att flytta in den i ett centralt förråd framöver.

ASUS RT-AC68U-router med utbytta långa antenner placerad framför en tavla på en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En antenn jämförd med en linjal som visar en höjd på 53 cm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
nikasp
Jag tycker att min också ser rätt anskrämlig ut så den ska få bo högt upp i en centralt placerad garderob som jag gjort om till IT-skåp. Egentligen bara dragit dit eluttag och satt ventilationsgaller man ska snart dra dit kabel från fiber-switchen via kallvinden.
 
richardtenggren
skanse skrev:
Vi kör med RT-AC68U. Dock med annan programvara och utbytta antenner.

Täcker gott och väl 260 m2 hus i två plan och även stora delar av trädgården.

Den blir dock inte lika smidig med sina 53 cm i höjd... Har dock tänkt att flytta in den i ett centralt förråd framöver.
Vilka antenner kör du med? Märkte du stor skillnad jämfört med original?
 
richardtenggren skrev:
Vilka antenner kör du med? Märkte du stor skillnad jämfört med original?
Sorry för sent svar.
Det är dessa antennerna:

https://m.conrad.se/?websale8=conra...RQH0KTjv5lQ1ltBOPUXjd5R4-Lske0WLcsaAhn78P8HAQ

Märkte en rejäl skillnad med bra täckning i hela huset (2 plan, 260 m2).
Täcker även större delarna av trädgården på baksidan.

Detta är dock med annan programvara och med höjd uteffekt.
 
Redigerat:
Vad för programvara använder du ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.