Den här tråden hoppar för mig. Tror alla gör det. Android med chrome.

Det är som om det första och sista som händer när man laddar en tråd är att man skickas till senast lästa inlägget.

Först skickas jag till senast lästa inlägg, sen efter en stund skickas jag till toppen, bården överst som visar trådtitel blinkar till och jag skickas tillbaka ner igen.
 
Samma sak här. Appen i Android alla trådar verkar hoppa
 
Jag noterade nu att när det händer så går progressbaren som visar hur mycket av sidan som laddats upp till ca 90% och sen står den och väntar där. Då kan man inte heller börja skriva på ett svar förrän något verkar timea ut och hela sidan laddats.

Fick problem i denna tråd samt i denna:
https://mobil.byggahus.se/forum/ovrigt-off-topic/286374-banker-och-kontanter-14.html#post2600454

I bank och kontant-tråden blev jag inte skickad till toppen utan till mitt första olästa svar efter att jag hade skrollat ner en bit.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Så här ser progressbaren ut i denna tråd.

Skärmdump av en diskussionstråd på ett byggforum med text om en progressbar som laddar till 90%.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har exakt samma fenomen (ios10)
Progressbaren "fastnar" samt symbolen för datatrafik(?) snurrar konstant.
Skärmdump av ett mobilforum där användaren beskriver ett problem med en laddningsbar och konstant datatrafiksymbol.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Hmm. Jag har också sett samma sak, dvs att scollbaren stannar. Får kolla närmare på detta imorgon tillsammans med Christian för att se vad vi kan göra åt saken.

Kan passa på att nämna att vi är på väg att uppgradera vår forumprogramvara och hoppas då bli av med en hel del laga och lappa-lösningar. Om en uppgradering löser vårt specifika problem vill jag låta vara osagt, men jag hoppas innerligen det.
 
Verkar som om ni har kommit en bit på vägen, men iaf: ios 10, safari, inloggad, skrivit inlägg.

Samma sak hände mig nu när jag besökte denna tråden.
 
Nu tror vi att vi har fixat felet med att progressbaren ibland fastnade i ett läge. Vi har än så länge åtminstone inte lyckats återskapa problemet trots att vi testat en hel del idag. Buggfixen släpptes tidigt i morse. Berätta gärna hur det går för er.

Vi tror att felet hade med google search att göra, som tydligen felaktigt laddades på alla sidor pga deras auto complete funktion. Vi har nu disablat detta och använder numera ett vanligt inputfält när man klickar på sök.

Vi hoppas att att denna åtgärd ger oss en skönare surfupplevelse i mobilen.
 
  • Gilla
Johannes Carlsson och 1 till
  • Laddar…
Klart bättre nu! :)
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Nu är det tillbaka
 
ghoti skrev:
Nu är det tillbaka
Tillbaka för mig med.
 
Nu har scrollbaren fastnat igen även för mig. Den kommer lite längre än tidigare, det går att skriva och det jättelång tid innan den timar ut (och då hoppar jag upp och kommer tillbaka igen). Får kolla om vi hittar ytterligare något när vi sitter framför datorn imorgon.

Skärmdump av ett diskussionsforum där en användare rapporterar ett problem med scrollbaren på en mobilwebbplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Christian meddelar att problemet hänger ihop med att mätleverantören sifo medias server inte svarar. Vi har meddelar leverantören och hopoas på snabb åtgärd. Om detta inte fixas snabbt kommer vi ta bort mätningen åtminstone temporärt.
 
Nu ska det funka igen. :) Nu har vi disablat länken till sajten som verkar ligga nere. Inte första gången det händer. :(
 
Ja, nu verkar det fungera bättre igen. Då var det kanske inte Google-sökfältet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.