Hej!
I söndags började vi tapetsera fondväggen och allt gick hur bra som helst och jag är verkligen nöjd med resultatet och skulle idag börja sätta på den vita tapeten och där åkte jag på problem vid tredje våden och fortsatte ända till slutet på väggen.

Vi satte kant-i-kant som vi gjorde med fondväggen, det blev väldigt dåligt. Det blev bubblor i skarvarna och sen släpper det typ, min första tanke var att jag missat limma men när jag limmar på lim under så blir det samma sak.

Vad beror detta på? Jag har aldrig varit med om liknande, har varit med om att det varit bubblor som lagt sig efter 1-3 dagar, men detta??

Hur fixar man det?

Väldigt tacksam för svar..

MVH
 
Thomas_Blekinge skrev:
Easy-up?
Japp
 
Vi gjorde misstaget att köpa en dyr tapet till fondväggen, och billig, enfärgad tapet på Bauhaus på övriga väggar. Dumt beslut, då resultatet blev som ditt. Fick riva ner den billiga och köpa nytt av bättre kvalitet då blev det bra.
Så frågan är väl om ni gjort samma misstag?
 
[SKPG]Zamora;2602481 skrev:
Vi gjorde misstaget att köpa en dyr tapet till fondväggen, och billig, enfärgad tapet på Bauhaus på övriga väggar. Dumt beslut, då resultatet blev som ditt. Fick riva ner den billiga och köpa nytt av bättre kvalitet då blev det bra.
Så frågan är väl om ni gjort samma misstag?
Ja, men satte upp samma enfärgad tapet i lägenheten och hade inga problem då.
 
Vad tapetserar du på för underlag?
 
Stefan N skrev:
Vad tapetserar du på för underlag?
Det var 5 lager med tapeter så jag rev bort allt så det var 1 lager kvar, och på vissa ställen kom jag ner till betongen men där spacklade jag över.
Har en sutterängvilla och vanligtvis är det kallt där nere men jag satte på luftvärmepumpen så det är 23grader inne på rummet :)
 
Min erfarenhet är att Borås Tapeters Easy up är väldigt stadiga och tål en hel del.

Har tapetserat med andra tapeter mellan 300-900 kr rullen. De för 900 kr tappade färgen när man torkade bort överflödigt klister.

Ett annat fabrikat var svåra att lägga kant i kant - kändes nästan som att tapeten växte när man försökte skjuta den. Vilket resulterade i bubblor och veck.

Som tur är så försvinner det mesta när det fått torka.

Det som dock inte försvinner är om man snålat med klister vid skarvarna.
 
peteng-1 skrev:
Min erfarenhet är att Borås Tapeters Easy up är väldigt stadiga och tål en hel del.

Har tapetserat med andra tapeter mellan 300-900 kr rullen. De för 900 kr tappade färgen när man torkade bort överflödigt klister.

Ett annat fabrikat var svåra att lägga kant i kant - kändes nästan som att tapeten växte när man försökte skjuta den. Vilket resulterade i bubblor och veck.

Som tur är så försvinner det mesta när det fått torka.

Det som dock inte försvinner är om man snålat med klister vid skarvarna.
Det fixade sig, rummet är klart nu :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.