Jag kör värme året runt. Använder en LV-pump ner till -5° och skjuter till med en gasolkamin vid behov.
Sätter bottningslist i golv- och takskena för att täta mot skjutpartierna vilket underlättar vid uppvärmning.
 
För mig som inte fattar... Kan du inte lägga upp en bild på hur bottningslisten är monterad?!
 
Jag byggde ett uterum med två 3450mm breda partier i somras. Bra kvalité jämfört med andra partier jag byggt tidigare och definitivt prisvärda. Då vi hade en varm inledning på hösten så gick det att sitta i uterummet (isolerade väggar) en bit in i oktober. Jag kommer inte att använda uterummet året om, men har två vanliga el-element som är inställda på att hålla en temperatur på minst +5 grader under vintern (bildas lätt kondens i taket annars),
 
K knicklas skrev:
Jag kör värme året runt. Använder en LV-pump ner till -5° och skjuter till med en gasolkamin vid behov.
Sätter bottningslist i golv- och takskena för att täta mot skjutpartierna vilket underlättar vid uppvärmning.
Hej! Lägger du bottningslisten mellan skena och underlag, liksom i spåren? Eller hur är den monterad?

Med vänlig hälsning, Oskar
 
H hakan_wallin skrev:
Hej,

Jag har just byggt ett uterum med nämda partier och är mycket nöjd. Partierna känns stabila och var mycket lätta att montera. Tycker de går lätt att dra i skenorna också men det känns att de är tunga (stor skillnad på dörrar och fönster). Det återstår dock till sen-hösten/vintern för att se hur bra de håller värmen och hur täta de är. Så det kan jag inte svara på än.

mvh Håkan
Hej Håkan,
Jag har köpt skjutdörrar w50 och w62 på willab gardens vår mässa. När jag skulle hämta dom då sa någon säljare att de är inte så vinter anpassade. Min tanke var ifrån början att bygga platta på mark med värmeslingor men nu är jag väldigt orolig att det kan bli kallt under vinter. Hur har du någon värme i ditt uterum? Hur håller det värmet under vintertiden?
Med vänlig hälsning,
Ridha
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.