Vi håller på och bygger nytt och vi har tänkt att bygga en carport med förråd i efterhand.
Säljaren som vi har kontakt med säger att man måste gjuta en grund till förrådsdelen.
Stämmer det ?
Räcker det inte med att gjuta plintar ?
 
Satsa på att göra en grund/platta till förrådet. Det blir bäst så. ;)
 
Av vilken anledning ?
Jag menar det kostar ju ett antal tusenlappar extra att gjuta en betongplatta.
 
Jenny_U skrev:
Av vilken anledning ?
Du får ett riktigt golv och slipper stampat jordgolv. ;D
 
Sen kommer du att vilja varmbona i framtiden.

En carport blir för eller senare ett kallgarage. Kallgaraget blr ett varmgarage och då var det bra med plattan
 
Hmmmm där fick man nånting å funderas på ::)

Om jag nu ska gjuta så kan jag lika gärna gjuta plattan för hela garaget och smälla upp ett riktigt garage istället.

Trivselhus tar 25 000 för att gjuta plattan till garaget
ca. 32 kvadrat. Nån som har någon koll på hur mycket det skulle kosta i material ?

 
Hej Jenny_U om ni låter TH fixa plattan och ställer dit ett garage själva kan ni göra det billigt kolla dessa länkar:
http://www.byggahus.se/lankguide/#4

Går till diverse garage leverantörer med överkomliga priser oftast byggsatser. Skulle tro att det finns fler än dessa leverantörer som kan leverera garage billigt och skräddar sytt efter era behov.
 
Efter lite eftertanke och allmän filosofering har vi kommit fram till att ett riktigt garage på 33 kvm med betongplatta till grund är nog bäst.

TH tar 25 tusen för att gjuta plattan åt oss.
Är det värt att göra det själv ?
Läste någonstans att 1200 kr per kvm är man får räkna med för själva betongen. På det tillkommer väl armeringsjärn osv. Men det verkar ju ändå som man hamnar bra mycket lägre än 25 tusen.

Måste man göra nåt speciellt med marken som plattan ska stå på ? (förutom att gräva såklart)

Nån som har några bra länkar till något bra betongföretag i Norra stockholm eller Uppsala ?
 
vet inte.. men tänk på att i Garage vill man ofta ha EL o vatten o avlopp..

Vatten o avlopp = tvätta smutsiga händer, sen kan det vara praktiskt med vatten där om man ska vattna o så..

bara en tanke..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.