Ska bygga dubbelgarage på 7,6x8 meter. Ska mest användas till att meka hobbybil i. Lär bli en del lackering och slipning som skitar ner och sprider damm över hela garaget.

Finns det någon form av skjutvägg som skulle kunna fungera att dra igen när det är dags för slipning och lackering i ena halvan av garaget? Vore gött att ha en halva med alla maskiner och verktyg så dammfri som möjligt :) Bör va hyfsat tät, speciellt som jag funderar på att ha nån form av utsug.

Några förslag, tankar och idéer?
 
Riktig vägg är att föredra om du vill ha det tätt.
 
En skena i taket och någon form av en tung presenning med hjul som går i skenan kanske kan fungera , eller något liknande som en del svetsare har runt sina bås.:)
 
En riktig vägg skulle vara bra i det avseendet, men känns nog mest som den skulle vara i vägen då jag inte lackerar osv.

Micro, ja något sådant tänker jag mig. Helst en skena som går jämns med golvet så inget sticker upp. Vore bra att få den på plats redan när man gjuter plattan :)
 
Se till att få undertryck på den delen där det dammar mest men typ en fläkt som suger ut.
Tyvärr blir det lite fel när man lackar då man vill ha övertyck för att inte dra in damm och annat skit.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.