D
Haft tankar men inte gjort något om bygga egen Brf förening.
Blev lite inspirerad av annan tråd med liknande ämne så tänkte lika bra starta en egen.

Har sett det mer och mer i Göteborg byggs nya lägenheter vid gräsytorna vid vägkanterna. Ser ut att vara permanenta bostäder.

Finns en stor gräsmatta vid motorled i närheten av mig som nog skulle kunna rymma ett hus med ca 100 lägenheter.

Gissar det är kommunen som äger marken men funderar att inte bara tänka utan om man skulle börja kolla lite på det.

Tänkte om någon har erfarenhet eller kunskap om något liknande projekt?

Tänker då liknande projekt finns i närheten nog lättare få bygglov.
Sedan finansiering lite svårare men tänker där om man kan göra planerna och komma överens med kommunen om tomten, sälja lägenheterna innan, alternativt få med folk i projektet. Vist hade gärna tjänat pengar men tankarna är mest få sin drömlägenhet till bra pris samt låg månadskostnad.
 
D
Har försökt hitta mer info. De senaste bygget i området var tillfälliga studentbostäder.
Men däremot hittade jag detalj plan för ett områdets bygge ett par hundra meter i från den markbiten jag haft i tankarna som är ca 10 år gammal. Enligt den så finns möjlighet bygga mer boende så länge man inte inkräktar på känsligt område vilket det inte borde vara. Varit mycket att läsa och hade man gjort det så hade nog varit mycket man hade kunnat använda som underlag som markundersökningar med mera och det mesta så var utsatt kostnaden. Fast det som man hade varit mest intresserad av vad marken kostade hade de inte med.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.