Hej!

Är de någon som har detta larm installerat hemma (gripen guard isafe 868mhz) är lite sugen på det och tycker det verkar vettigt. Men svårt att hitta någon som använder de hittar bara gamla trådar om larmet! så vore tacksam att få reda på åsikter om det från nån som testat larmet.

Tänkt att köpa det här
http://www.securitysweden.com/shop/product.php?id_product=225
 
kingkong87 skrev:
Hej!

Är de någon som har detta larm installerat hemma (gripen guard isafe 868mhz) är lite sugen på det och tycker det verkar vettigt. Men svårt att hitta någon som använder de hittar bara gamla trådar om larmet! så vore tacksam att få reda på åsikter om det från nån som testat larmet.

Tänkt att köpa det här
[länk]
Jag har haft detta larmet ganska precis 2 år och är mycket nöjd.
Inga falsklarm och väldigt lätt att hantera med nya sensorer osv.
 
Kickar liv i en gammal tråd istället för att starta en ny....
Nå, någon mer som använder sig av detta larm? För/nackdelar?
 
K
Tror inte det är godkänt så att det uppfyller någon larmklass.
Jag är personligen inte förtjust i system där manöverpanel och centralenhet sitter ihop.
 
Finns separat trådlös knappsats att köpa till.

Sen är rösten i larmcentralen+menyerna på svenska vilket jag tycker är en klar fördel till skillnad mot många andra larm jag hittar på nätet.
 
Redigerat:
Var det någon som använde sig av detta larm och kan uttala sig om det? Corpes, köpte du larmet eller avstod du, och i så fall varför? Funderade nämligen på att köpa ett själv.
 
Jag har inte köpt något larm än men efter lite research på nätet angående larm så kommer jag nog att slå till på ett visonic powermax-10. Magkänslan säger att det är ett larm som jag kommer bli nöjd över plus att supporten (Jonas) som jag pratade med på protexus.se var mycket trevlig och saklig. Han pratade om olika larm och dess för/nackdelar, inte bara bra saker angående det larmet han saluför. Detta tycker jag är bra hos en försäljare, att dom inte bara snackar skit om andra märken. Sen är powermax-10 dyrare att köpa men nåt såger mig att man får vad man betalar för.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.