D
hanpa skrev:
Var ju inte så tokigt, kanske går att klara sig på 600 SMS om man ransonerar lite på loop-testen...

Fast hur fick du 90kr? Tycker att det blir 100kr efter 3 mån.

Då är nog 99/mån obegränsat med SMS bättre.
Du använder en tipslänk när du signar upp dig vilket ger 10kr/mån i rabatt. Och för varje medlem du värvar får du 10kr/mån.
Jag har tex 100GB pott, 10GB/mån, fria samtal och sms för 70kr/mån
 
DMOL skrev:
Du använder en tipslänk när du signar upp dig vilket ger 10kr/mån i rabatt. Och för varje medlem du värvar får du 10kr/mån.
Jag har tex 100GB pott, 10GB/mån, fria samtal och sms för 70kr/mån
Men rabatten får du väl inte behålla mer än en månad och så måste du tipsa nya för att hålla priset nere?
 
D
hanpa skrev:
Men rabatten får du väl inte behålla mer än en månad och så måste du tipsa nya för att hålla priset nere?
Rabatten behåller man så länge den man tipsat fortsätter att vara kund och betalar. Pausas kontot så försvinner rabatten dock. Ingen på min lista har lämnat i alla fall...

För att få tipsrabatt behöver ni båda vara aktiva och betalande medlemmar. Det betyder att:
- Om en av er har pausat sitt abonnemang får ni inte rabatt.
- Om någon säger upp sitt abonnemang får den andra inte längre någon rabatt.
- Om vi inte lyckas dra en betalning från någon av er så att vi tvingas spärra abonnemanget tills dess att betalningen är gjord får ingen av er rabatt. Görs betalningen under samma månad får ni däremot båda rabatt som vanligt.

Kort sagt, rabatten triggas av en betalning, så länge ni båda betalar varje månad får båda rabatt.
 
Redigerat:
bosse_s skrev:
Jag har kört med Telias kontantkort i drygt ett år. Tankade senast i slutet på december. Igår loggade jag in för att kolla saldot och ev. fylla på. Då var numret borttaget från mitt konto. Efter kontakt med kundtjänst fick jag veta att kortet avaktiverats. Har inte fungerat sedan början av april. Påfyllningen jag gjorde i december har de tappat bort, trots att jag fått kvitto med mail och kan se att pengarna dragits. De hävdar att de skickade ett SMS innan kortet avaktiverades... Det har man ju ingen möjlighet att se. Ingen annan information går att få, förutom att logga in ofta på sitt konto. Tack Telia för att mitt larm inte har fungerat på 3 månader! SIM-kortet går förstås inte att få igång igen, utan måste bytas. De har dessutom gett mitt nummer till en annan kund, men man använder det bara till påfyllning, så det har mindre betydelse.

Varning för Telia i det här sammanhanget med andra ord. Jag håller nu på och kollar efter alternativ. Telenor har ett M2M-kort som verkar intressant.
Telenor säger att dom inte har M2M till privat.
 
En variant jag funderat på är att köpa en Particle Electron 2G eller 3G med abonnemang. Tror inte att det går att köpa abonnemangen separat. Antingen programmerar man upp den och kopplar in den till datorn eller så tar man SIM-kortet och använder med annan utrustning. Particlen kan man ju ha till något annat.

Particle's 1MB monthly data plan:

- 3 months included with kit

- $2.99/month for 1MB (thousands of messages)

- No contracts, cancel anytime
$0.99/each additional MB
Nu funkar dock min USB-dongel bra så frågan är om jag orkar göra något.

Particle Electron 2G/3G-kit med komponenter, SIM-kort och antenn, ej ihopkopplade, på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D
Är det inte bättre med Teletec M2M för 2628kr från låsshop? blir väl 43kr/mån om man slår ut det på 5 år.
 
DMOL skrev:
Är det inte bättre med Teletec M2M för 2628kr från låsshop? blir väl 43kr/mån om man slår ut det på 5 år.
Nej...

Observera att Teletec M2M Larm IP ej stöder SMS
 
RilleRock
Ser perfekt ut (y)
 
D
Redigerat:
Så har man ett larm som rullar ca 2MB i månaden och kanske nåt sms och samtal då och då blir Universal billigast.
 
D
Vimla kommer börja testköra extra simkort nu för att utvärdera om det blir av...
 
Lyfter en gammal tråd...
Jag har idag ett larm med GSM-sändare och ett telematik-abonn från Felia.
Min fråga är bara om det finns ett mera kostnadseffektivt alternativ till Felia då det bolaget knappast har gjort sig kända för vara den billigaste aktören på marknaden....

Borde ju finnas något mera alternativ, det är ju ändå 2020!
 
Jag vet att vissa inte vill ha kontantkort. Jag kör dock telenor kontaktkort i mitt DSC larm (jag har dock larmsändare via bredband parallellt, så jag är inte 100% beroende av GSM).

Om man behöver ta ur kortet för att verifiera något sms vid påfyllnad skulle det gå fetbort. Kortet är INTE smidigt att ta ut p g a att sabotagelarmet går (d v s måste ringa larmcentralen först) och batteribackup måste stängas av. D v s gör allt totalt strömlöst. Telenors kontantkort kan dock fyllas på direkt på en webbsida. Alla kontantkort kanske inte kan det dock... Jag fyller 100kr en gång per år. efter det är det giltigt i 12 mån efter påfyllnad. TROR man kan fylla bara 50kr. Jag lägger blänkare i min kalender 1 gång/v de tre sista veckorna innan det går ut så jag kommer ihåg att fylla på.

För mig är detta så lite jobb (lägger 5 min om året på detta), att skulle jag ha ett abonnemang istället så ska det vara i storleksordningen 10-20kr/mån för att jag skulle byta bort den nuvarande processen jag använder.
 
E elpres skrev:
Lyfter en gammal tråd...
Jag har idag ett larm med GSM-sändare och ett telematik-abonn från Felia.
Min fråga är bara om det finns ett mera kostnadseffektivt alternativ till Felia då det bolaget knappast har gjort sig kända för vara den billigaste aktören på marknaden....

Borde ju finnas något mera alternativ, det är ju ändå 2020!
Beror ju på vad du betalar idag. Jag har Telenor kontantkort till ett båtlarm.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.