Jag har lagt tätskikt i mitt nya badrum jag håller på och bygger, kom plötsligt på att jag måste bygga på med mellan 15-25mm på några ställen, för att hantera lite saker men kan jag skruva på gips eventuellt dubbelvikt och sedan lägga tätskikt igen ovanpå? Man får väl inte stänga in saker med tätskikt på båda sidor eller?
 
T
Nej, du kan inte blanda in mer gips och sedan tätskikta igen. Varför måste du bygga på mer, förklara lite bättre tack?
 
För att i våtzoner ska det på kakel som bygger 10mm medans övrigt läkt och sedan panel, bygger ungefär 35mm och skillnaden blir svår att hantera vid taklist och fönsterfoder mm. Så jag tänkte bygga på bakom kaklet.
 
T
Okej, du kan i så fall sätta något som heter luxelement, frigolit med cementhinna typ. Finns i flera olika tjocklekar, 10mm, 20mm, 30mm osv.

Finns flera olika fabrikat på marknaden och välsorterade kakelbutiker har dessa i sina sortiment.

Dom är rätt så dyra så ett "litet" badrum är att föredra i så fall : )
 
Kör man tätskikt utanpå det? Antar att de har svar i kakelbutiken, men jag är nyfiken. Limmas den fast?
 
T
Nej, du har ju redan ett tätskikt som sagt och dessa skivor är gjorda för att tåla fukt man brukar bygga in badkar med dom och sedan klä detta med kakel.

Limma fast med sättlim eller med vanligt fix.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.