Vad det skulle kosta om man anlitar nån som sätter upp innerväggarna i ett nybyggt hus? Det är ca 140 kvm med 4 rum, 2 badrum... ::)
 
Bara slänga upp reglar isolering och gips?
Enl min beräkningsbok "sektionsfakta ROT" så skulle det med gips, stålreglar, iso och gips kosta 507:-/m2 vägg.
Plus moms
 
sville skrev:
Bara slänga upp reglar isolering och gips?
Enl min beräkningsbok "sektionsfakta ROT" så skulle det med gips, stålreglar, iso och gips kosta 507:-/m2 vägg.
Plus moms
Stämmer mycket bra med enkelgips med dubbel kliver man upp i en 6hundring..Jag använder iaf den riktpunkten...
Sen säger vi plywood i badrummet ökar detta med ca 40 spännkvadraten/sida du skall ha plywood...+ att enhetstiden ökas med va kan det vara 0,2 eller nått/sida dvs ca 100 spänn/sida...
 
zankan skrev:
Stämmer mycket bra med enkelgips med dubbel kliver man upp i en 6hundring..Jag använder iaf den riktpunkten...
Sen säger vi plywood i badrummet ökar detta med ca 40 spännkvadraten/sida du skall ha plywood...+ att enhetstiden ökas med va kan det vara 0,2 eller nått/sida dvs ca 100 spänn/sida...
Kanske en dum fråga:
När ni räknar kvadratmeter vägg - räknar ni då en sida eller båda sidor av väggen?

Hälsningar,

Paul
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.