Undrar om man endast kan köpa en "byggsats", alltså ett ej "nyckelfärdigt hus. Eftersom min man är snickare vill vi göra arbetet själva. Undrar också hur mycket billigare det blir att göra så här, på ett ungefär?? (Eftersom vi bor i ett mycket litet samhälle tjänar vi egentligen inte på att bygga nytt, begagnade husen är mycket billigare)
 
De flesta husleverantörer kan sälja bara byggsatsen utan montering, hur mycket du sparar beror på storlek av hus och hur mycket som är monterat i blocken bland annat. Du kan räkna med att det är från 600 snickartimmar och uppåt på ett hus.
(600 gånger snickarens timersättning så får du fram hur mycket du sparar på att klabba själv om det nu är 600 snickartimmar)
 
Hej!
Ber om ursäkt för mitt sena svar.
I de fall kunden bygger själv anordnar vi så att vi har med snickare under de första dagarna som byggt våra hus tidigare.

Mvh Mattias Hjälmeby
 
Jesca_j skrev:
De flesta husleverantörer kan sälja bara byggsatsen utan montering
Jag vill nog ändra den meningen till att de VILL inte sälja på totalentreprenad.
Varför?
Därför att de vill inte ta någon risk alls, utan låter hellre en okunnig engångsbyggare få ta smällarna!
 
Det är snarare så att vi inte förespråkar självbyggare utan jobbar nästan uteslutande med generalentreprenad och till viss del totalentreprenad. Generalentreprenad innebär ett kontrakt för entreprenad och ett för husleverans. Vår projektledare hjälper dig att handla upp entreprenaden.

Mvh Mattias Hjälmeby
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.