kristofer12345
HEJSAN!

Då jag har lite problem med isolering o svårigheter med att isolera mitt tak på ovanvåningen på utsidan har jag tänk o smälla upp cellplast på insidan istället.
Tänkte använda mig utav bewi modell cellplast graphite 100 mm tjock. Detta är bättre än vanlig vit cellplast tydligen..vet ej hur stor skillnaden är men men..
jag behöver lyfta mitt golvvärmesfstem minst med 5 grader. Tror detta kommer göra jobbet.
Huset är gamal o endast isolerat med isolerings block terrakotta o sedan puts på det..
tänkte isolera utsidan senare då tid finns ej nu.
Vad säger kraven kring att jag måste sätt något över cellplasten inne i huset?! För annars tänkte vi låta cellplasten suttag som den är sålänge !?

Tacksam för svar kring detta!
 
Jag är inte riktigt med på hur ditt tak är uppbyggt, men oskyddad cellplast är oerhört olämpligt från brandskyddssynpunkt. För det första för att det antänds så lätt och för det andra beter sig som napalm när det brinner.
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
term skrev:
Jag är inte riktigt med på hur ditt tak är uppbyggt, men oskyddad cellplast är oerhört olämpligt från brandskyddssynpunkt. För det första för att det antänds så lätt och för det andra beter sig som napalm när det brinner.
Ja det är relt rätt..Men vad ska jag lägga över som lämpligt? Mitt tak består nu av putsad fasad inne.
 
Isover har en takskiva 37 som är till för isolering innifrån.
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.