93 cm ; ) (hoppas det inte är för sent att tävla)
 
Veckans två vinnare heter Errk och Para. Errk planerar just nu för en ny tvättstuga. Självklart borde han få utrymme för det där extra skåpet om ytan i tvättstugan är liten :), och då är ju denna vinsten perfekt. Para ska istället få slippa bygga en egen konstruktion! Hoppas att det extra förvaringsutrymmet kommer er väl till nytta. Stort grattis :D

Motivering: Håller på att planerar hur vi ska göra om i vår tvättstuga och har sparat ca 20cm vid en vägg för att kunna få plats med strykbrädan. Visste inte att det fanns en smart strykbräda som denna så men denna kan vi sätta in ett extra skåp istället vilket skulle behövas då tvättstugan inte är så stor.

Motivering: Tvättstugan hemma är som vanligt överfull med tvätt, vi har 3 barn och vår vanliga strykbräda står permanent uppställd och tar halva golvytan i anspråk. När den inte står i vägen framför tvättmaskinen står den i vägen framför tumlaren eller torkskåpet.
Jag lovade min fru för flera år sedan att jag skulle bygga en utfällbar strykbräda. Hon hade sett det i en inredningstidning men den är ganska dyr så jag lovade att fixa en egen istället. Jag har sparat lite överblivet material till detta, en gammal strykbräda, skenor från en lådhurts, några gångjärn, en lådfront osv… Hur lätt som helst, några kvällars jobb bara men innerst inne vet jag att jag inte kommer få tid till detta. Förmodligen skulle det inte bli så bra heller då jag inte är nån finsnickare.
 
Redigerat:
  • Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
Skulle inte två personer vinna en strykbräda? Eller får Errk 2 set?
 
Hej,

Jo alldeles riktigt :). Para och Errk. Jag tror du postade samtidigt som jag uppdaterade med Para.
 
Redigerat:
Ibland har man tur, tack!
 
I fredags kom leveransen.
Nu ska det strykas som aldrig förr :)
Tack!
 
Min har också kommit nu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.