Hej alla!
För ca 25 år sedan modifierade jag fyra stycken enklare köpesgarderober, stagade upp dom, fäste dom mot väggen och klädde dörrarna med rökfärgat spegelglas vilket blev en mycket sober lösning.

För en kort tid sedan sprack ett av de pinngångjärn som jag använde då för en massa år sen så jag köpte nya sådana och bytte på den dörren. De nya höll mer 25 dagar, inte år - den här gången ramlade dörren ned när alla gångjärnen gick sönder men spegelglaset höll(!)

Då/för 25 år sedan köpte jag gångjärnen hos den lokala järnhandlaren, nu finns det ju inga sådana i alla fall där jag bor (Luleå) utan bara de här lågpriskedjorna och här är ju ett tydligt tecken på att man får vad man betalar för :(

Någon som har ett tips på dylika gångjärn eller någon liknade produkt som är av mer kvalité och som klarar av "lite tyngre" dörrar? Jag bifogar en bild på den typen av gångjärn som sitter där nu...

Thanks!
/Rikard
 
  • Två metalliska pinngångjärn med gängad skruvdel och böjd fästanordning, använda för att hänga upp dörrar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, det är ett bra ställe att handla på. Har förvisso bara handlat några små beslag där, men servicen var kanon! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.