Ska precis slå till på att bygga en friggebod och tar in offerter.
Har fått en som jag tycker verkar lite hög men är ny på att beställa denna typ av byggtjänster.

Vad är en rimlig kostnad för montaget av en bod på 15m2, standard byggsats, utan större markarbete. Den ska stå på plintar. Visst material ska tydligen ingå men inte själva byggsatsen och grunden.
Enligt firman skulle det ta uppskattningsvis 3 dagar att få upp den. Vet inte hur många man.

Tack på förhand!
 
48000:- Stockholm
 
Redigerat:
  • Gilla
DarrenB
  • Laddar…
RoBo skrev:
48000:- Stockholm
Wow vad dyrt! Är du möjligtvis själv hantverkare? :D

Fler förslag?
 
Frågan är väl lite som, hur långt är ett snöre ? Man måste ju såklart veta vad som skall göras. Och vad det är för hus.
Lite ironi! två man en vecka var mitt pris du fick.
 
  • Gilla
styren
  • Laddar…
RoBo skrev:
Frågan är väl lite som, hur långt är ett snöre ? Man måste ju såklart veta vad som skall göras. Och vad det är för hus.
Lite ironi! två man en vecka var mitt pris du fick.
I och för sig... men längden på snöret var 3 dagar och friggeboden är visserligen inte bestämd ännu men det lutar åt en vanlig byggsats som man köper på något av byggvaruhusen. Och antagandet är att det är 2 man.

Vad ligger ungefärligt timpris för en "vanlig" snickare i Sthlmstrakten?
 
Tror att det ligger på 440-480:- plus moms timme för bra snickare. Och då tycker jag inte man skall betala något för resor eller servicebil.
 
Redigerat:
  • Gilla
DarrenB
  • Laddar…
Isolering ? Invändig panel ? mm
Bara sätta upp den utan isolering och invändiga väggar borde kost under 10 lakan.
 
Kolla på Byggmaxs, Bauhaus' och K-rattas sidor vad de tar för tjänsten. De har fast pris för att montera friggebodar.

Det som kan variera är väl kostnaden för grunden; att ställa fyra lecablock på gräsmattan är inte så dyrt, men om du ska spränga bort berg och gjuta en fullisolerad platta med golvvärme kostar det nog lite mer, för att ta två extrema exempel.
 
  • Gilla
Byggvargen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.