1000 spänn för sekunda skivor, låter som ett överpris, nya skivor kostar bara ca dubbelt så mycket. Och då får du rätt kvalitet och kan köpa rätt mängd vid rätt tillfälle (eller behöver du just 47 skivor?).
 
F
Läste precis litegrann på Norgips sida;
"Felaktig förvaring kan medföra försämring av
kvaliteten på slutresultatet. I fuktigt tillstånd är gips
ett plastiskt material. Det betyder att en skiva deformeras
om den är fuktig och torkar i detta skick.
I praktiken är det omöjligt att rätta till den igen.
"
Källa: http://www.norgips.se/pdf/6_0_2004_1-20.pdf

Dom har inte förvarats direkt plant heller..

Dessutom har vi inte plats för skivorna inomhus före vi gjort klart en del prylar på övervåningen, typ isolera&skruva golv vilket i sin tur innebär att skivorna kommer behöva stå kvar ute tills dess att golvet är klart.

Kanske inte är en sån dum idé att köpa nya, raka fina skivor när det väl är dags att sparka igång?
 
1,20X2,40 lågpris kostar 49 pix på byggmax så det är en ringa besparing plus att du måste hålla med lager och uttorkning och sen antagligen ändå får böka med halvsnea skivor. Kan väl möjligen användas till småplock men inte till ett hus tycker jag
 
Det var byggvaruhandlaren som beräknade och levererade fel mängd... Nu har de legat och tagit plats sedan i augusti :([/quote]

Under dessa omständigheter skulle jag nog reklamera överblivna skivor och be dem komma och hämta. När du sedan behöver nya så går det väll att beställa nya ::)
 
Är det så pass tätt så att du kan använda byggfläkt eller går det för mycket el till uppvärmning låt säga några grader?? :cool:
 
Eftersom ni har plast för hålet där garageporten skall vara så kan man kanske lägga ett lager isolering på insidan och avsluta med masoniteskivor som inte är så dyra. Har då gjort en tillfällig isolerad vägg?? Vi fick göra så när vi byggde till vårat hus  :p
 
Hadde du kunnat nå nån plusgrad så hadde en kemsik avfuktare typ torrbollen troligen räkt långt men jag tror inte att de funkar så bra i minusgrader plus att du nog hadde behövt plasta igen portarna för att få så lågt fuktinvandring som möjligt

Beklagar julfesten
 
Posterna har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=thread_deleted]Detta ämne[/link]
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.