engs skrev:
Kopiera hålbilden från en [länk] till en plywood av lämplig tjocklek, kanske ta i på höjden och använda fyra skruvhål isf två. Måla så den smälter in.

Då kan du sen montera en klädstång på valfritt ställe mot dessa och får den vertikala kraften på de ställen som ska kunna ta upp den normalt. Samtidigt som allt är demonterbart utan extra skruvhål.
Kommer ej gå att maskera med färg då vi har valt "vitlaserad ek" som även lär vara svårt att finna i "vanligt" trä. Annars en god idé. Jag får testa med småskruv och om det verkar för instabilt tar jag en längre skruv och drar den rakt igenom. Kan kanske förstärka med lite genomskinligt silikon för att motverka att skruvan rör sig pga tyngden. Då kan jag i alla fall enkelt flytta på stången utan att ha fula limrester som kommer vara svåra att ta bort.
 
Genomgående skruv med mutter så kommer det sitta som berget oavsett vad stommen består av.
Men som tidigare sagts så kommer det med största sannolikhet hålla med kortare skruv med eftersom all kraft bara går nedåt.
 
Själv tycker jag att de utdragbara klädstängerna är suveräna. det man nyss använt hänger längst ut, och det som hänger längst in kan man ge bort, för det har man inte använt på tre år. Har kortärmade på den ena och långärmade på den andra, enkelt och bra.
 
En liten uppdatering nu när jag är färdig med klädkammaren.

Vad jag funnit är att 50 cm stomme samt hörnstomme har spån rakt igenom och 75 cm stomme har honeycomb. När jag borrade i 50 stomme och hörnstomme fick borren arbeta hela vägen samt att det inte gick att se någon hålighet i mitten genom att kika i det nya hålet. Inget rasslande när garderoben ställdes upp som flera här kommenterat. När jag reste 75 stommen var det ett jävla rasslande. Jag behövde aldrig borra i 75 stommen så kan inte säga med 100%, men faktumet att 75 stommen väger mindre än 50 stommen säger ju en del.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.