Behöver hjälp med kök. Vi ska ha ekluckor och ekgolv i köket. Men behöver insperation när det gäller väggar och kakel. Övrigt så ska det vara rostfria inbygda vitvaror i köket.

Är ute efter stilrent intryck. Gillar inte "plottrigt". Vi vill ha en ekmöbel med 6 stolar i detta kök. Så antar att det behövs något som "bryter av" från eken.

Är öppen för alla förslag, även andra inredningtips som rör kök... :-*

/Maria
 
Vi skall också ha ekkök och ekgolv. Vi kommer att ha svart granit som bänkskiva och grått rektangulärt kakel vid köket. Sedan kommer vi att mura lite tegel också. Titta i alla kökstillverkarnas kataloger. Alla har ju ekkök och exempel på hur man kan göra. Det brukar inspirera.

Challe
 
Är det risk att det blir mörkt i köket? antingen en mörkgrå/svart bänkskiva med ekkant på eller en beige/vit med ekkant på. Kakel skulle jag nog välja  plattor med oregelbunden yta "sjösten"  i olika beiga nyanser i 5x5 och kanske lägga in någon svart/grå.Vill du ha något som bryter av helt så skulle jag välja blått mosaikkakel(eller annan färg om man inte gillar blått)På väggarna skulle jag ta någon enkel beige/vit tapet.Kolla i inredningstidningar eller Konradssons och Höganäs m.m.

Lycka till!
 
Hittade du ingen större bild ;)?
 
OCH höghastighetsmodem.....nävars skämt åsido kanske du kan komprimera bilden till typ 600x600 och 50 kb jpeg eller så?

Min länk klarar den bra men folk med modem får nog tuppjucket....

Men för att svara Gammelmormor....vi kommer ha ek-kök, modern vit från HTH och detta bryter vi av med en mörkare granitskiva, ljusa vita väggar, och halva golvet med ekparkett och halva med en mörkare klinker...alternativt plastmatta av lite modernare snitt..

Här är en bild på klinker:

sinai.jpg
klinker.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.