X: 93 cm
Jag tillhör kategorin som stryker en skjorta varje morgon. Att kunna göra det i köket, där denna skulle passa perfekt, förgyller morgonen då man gör det i husets hjärta samtidigt som familjens alla medlemmar laddar för dagens äventyr...
 
Svar : 93 cm
Äntligen kan styggelsen gömmas :)
 
Svar X: 93cm

Tvättstugan hemma är som vanligt överfull med tvätt, vi har 3 barn och vår vanliga strykbräda står permanent uppställd och tar halva golvytan i anspråk. När den inte står i vägen framför tvättmaskinen står den i vägen framför tumlaren eller torkskåpet.
Jag lovade min fru för flera år sedan att jag skulle bygga en utfällbar strykbräda. Hon hade sett det i en inredningstidning men den är ganska dyr så jag lovade att fixa en egen istället. Jag har sparat lite överblivet material till detta, en gammal strykbräda, skenor från en lådhurts, några gångjärn, en lådfront osv… Hur lätt som helst, några kvällars jobb bara men innerst inne vet jag att jag inte kommer få tid till detta. Förmodligen skulle det inte bli så bra heller då jag inte är nån finsnickare.
 
Svar: 93 cm.

Med denna är chansen stor att även jag skulle kunna genomföra en Iron man.
 
Svar 93cm

Jag stryker min skjorta och byxa var dag
Att glömma brädan framme, gör inte frun glad


Tänk att med ett lätt tryck få brädan väck
Det skulle ju kännas helt rätt


En skrynkelfri vardag är här för att stanna,
Det gäller både skjortan och fruns panna!
 
Svar:
X 93 cm

Motivering:
Har faktiskt spanat på den här produkten tidigare på smarthem, tycker att det är en mycket fiffig lösning som kan få tvättrummet att se snyggt och modernt ut.
Men varför vill jag vinna? Jo jag är en ungkarl som har tröttnat på det eviga konkandet av strykbrädan och strykjärn vilket har gjort att jag inte längre stryker mina skjortor. Nu finns det som tur skjortor som inte skrynklar alltför mycket men tänk vad mycket trevligare jag skulle se ut på jobbet med en skjorta utan rynkor?
 
93 cm

Vi ska renovera tvättstugan och denna smarta lösning skulle passa väldigt bra.
 
Svar: X (93 cm)

Motivering: Vi ska precis till att inreda vår tvättstuga och har letat efter just en sådan där förenklingsgrej. Avskyr att stryka och vill inte ha en stor strykbräda stå och ta onödig plats för de få gånger jag använder den.. men ibland är de bra att ha möjligheten att stryka en duk, gardin eller skjorta..

Som det är nu har jag inte strukit något de senaste åren - för jag vill heller inte förstöra nån bänkskiva! :surprised:
 
För att slippa trassla ut den befintliga strykbrädan ur en garderob tidigt på morgonen och väcka hela familjen när jag måste panik stryka en skjorta vore detta perfekt!
 
Svar: X. 93 cm
Jag använder strykbräda i köket som plockas ut och in ur garderob - vilken lyx att "offra" en av kökslådorna och få strykbrädan i den. Då kan jag spara min skadade rygg och slippa skada fingrarna då jag slarvar när jag ska fälla upp min gamla bräda och får fingrarna i kläm!
 
x 93 cm lång.
Denna pärla så fin,
hoppas jag blir min,
även om jag understryker,
att jag sällan stryker,
för strykbrädan min är allt för tung
för mig som inte är purung.
;)
 
svar 93 cm. Smart system, som gömmer och förvarar strykbräda mm. på ett snyggt sätt. I like!
 
Svar: X. 93 cm

Jag brukar säga att jag aldrig har strukit en enda skjorta... Det gör min fru åt mig helt perfekt. Jag vet inte om detta är rätt present till henne (lite som att ge bort en bilstereo till frun som man själv vill ha i bilen). Men den skulle i alla fall vara mindre i vägen!
 
Svar: X. 93 cm

Håller på att planerar hur vi ska göra om i vår tvättstuga och har sparat ca 20cm vid en vägg för att kunna få plats med strykbrädan. Visste inte att det fanns en smart strykbräda som denna så men denna kan vi sätta in ett extra skåp istället vilket skulle behövas då tvättstugan inte är så stor.
 
Orientexpressen
Svar: X. 93 cm
Det här vore drömmen för mig och min rygg. Att plocka strykbrädan fram och tillbaka är #@ jobb och när jag väl har fått fram den händer det att jag inte orkar stryka bara för att det har tagit för mycket på ryggen att släpa fram eländet. Den här typen av strykbräda borde vara standard i alla hem, precis som tvättmaskinen är. Nu hoppas jag att jag får räcka tungan åt min gamla strykbräda och ersätta den med den här istället.
Ber om ursäkt för svordomarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.