Önskar förslag på bra trappleverantör som kan göra våran trapp till någorlunda priser.
Någon som har något förslag?
 
K
Trappteknik i Östersund lämnade en bra offert till vår trapp. Men jag planerar att göra den själv... allt beror ju på vilket utförande ni vill ha. Hur avancerad och vilka material ni ska ha.

Kommer ni ha en lång trapp mellan alla tre våningarna eller har ni själva gjort en källartrapp?

Ska bli spännande med bilder och prisjämförelser sen.

34 000 kr ville de ha för en trapp som vred sig 270 grader med ett vilplan mellan två plan med 3100 höjdskillnad. Furu öppna steg. 2014
 
  • Gilla
cc80
  • Laddar…
Vi köpte en öppen U-trapp med eksteg från Persson och Skoogs i Mora.

http://www.pstrappor.se/

Dom var hjälpsamma och lätta att ha att göra med.
Jag skulle inte tveka ifall jag skulle köpa en till.
 
  • Gilla
cc80
  • Laddar…
S
Det finns också lokala snickare som är duktiga på trappor.
Ulm's snickeri i Norrköping är ett tips.

Oavsett vilken leverantör ni väljer så se till att den ytbehandlas innan leverans. Jag menar så att ni inte snålar in på det för det blir mycket bättre och går mycket snabbare att göra det innan trappan sätts ihop.
 
  • Gilla
cc80
  • Laddar…
Vi ska ha trapp från källaren till entreplan och sen från entreplan till övervåningen . Det ska vara vill plandsbygden 2 st . Jag vill ha vita vagnstycken med ek steg. Öppen ska den vara .
 
cc80 skrev:
Vi ska ha trapp från källaren till entreplan och sen från entreplan till övervåningen . Det ska vara vill plandsbygden 2 st . Jag vill ha vita vagnstycken med ek steg. Öppen ska den vara .
Vi köpte trappan Färila från Olssons trappor i Färila. Den har vita vangstycken och plansteg i massiv ek. Vi valde dock att bygga den sluten för att kunna nyttja utrymmen under trappen effektivare. Den var väldigt prisvärd jämförd med de andra trappor vi tog in offerter på.
 
  • Gilla
StefanKanSjälv
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.