Hej,
jag har en TV utan nätverk och smartfunktion och behöver en lösning för att ändå kunna styra TV med exempelvis paddan. Min förhoppning är att det finns någon billig "puck" som förvandlar mina knapptryck på mobiltelefonen över WIFI till Infraröda signaler som i sin tur styr TVn.

Önskescenariot skulle vara att "wifi->IR-Pucken" sedan går att lägga till i en multifjärrs-app som styrs över Wifi via mobilen.

Har ni några förslag/ide'er på lösning? Vet ni några bra multifjärrs-appar till iphone/ipad?
 
Det gör det. Jag satte upp en dylik anordning till en anhörig som var sjuk och bara kunde använda datorn, inte fjärrkontrollen. Det var några år sedan nu så jag kommer inte ihåg vilka prylar vi använde (jag googlade och köpte själv på nätet så det var inget avancerat) och det finns säkert bättre lösningar nu, men ville bara säga att det finns lösningar.
 
Hej,
I-home.se har en produkt som heter iTach som gör att Du kan styra i princip vad Du vill med en app.
 
Tack så mycket, då finns tekniken i alla fall, men hade hoppats på ett billigare alternativ än 1000-1500kr.
Det viktiga är i och för sig att produkten går att integrera i någon typ av multifjärr-app till mobil/ipad. Någon av er som provat?
 
Björtan skrev:
Tack så mycket, då finns tekniken i alla fall, men hade hoppats på ett billigare alternativ än 1000-1500kr.
Det viktiga är i och för sig att produkten går att integrera i någon typ av multifjärr-app till mobil/ipad. Någon av er som provat?
Hej,

Jäpp, Använder iRule (www.iruleathome.com) tillsammans med iTach för att styra hemmabion, stereon och lite annat smått och gott med iPad och iPhone. Har fått mycket god hjälp av Per på i-Home.se, både med tips och koder för IR och RS-232.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.