Hej

Om man installerar en Pax Calima i våturymme och behöver el och hål i väggen, vad är smidigast sättet att göra det på? Dra el utanför eller innanför vägg, bryta fuktspärren måste man ju göra oavsett (sålänge det är nytt hål..)

Vad kan en fackmannamässig installation ligga på om man räknar el och hål i våturymme respektive i sovrum/vardagsrum?

Mvh J :)
 
Står inför samma problem. Någon som har nåt bra förslag?
 
RilleRock
Stugmannen skrev:
Står inför samma problem. Någon som har nåt bra förslag?
Skall det vara bra med?:D
Då borde man veta om det finns el i närheten som man kan hoppa på samt är servicefirman i närheten?
Dom 2 utan el kan väl göras själv för en billig peng då jag antar de är tilluftsdon?
 
I mitt fall är jag nyfiken på om det finns ett bra och säkert sätt att dra strömmen till paxen i badrummet utanpå innervägg från ett vägguttag som sitter c:a 50 centimeter nedanför där paxen skall monteras?
 
Redigerat:
Du kan dra en kabel i en kanal mellan fläkten och uttaget, det är väl det enklaste och billigaste sättet och skämmer inte så mycket. Det du kan behöva för att ansluta i uttaget är en förhöjningsram till uttaget.
Man ska inte ta en kanal som passar precis utan en som är lite större än kabeln eller använda färdiga hörn så att böjarna inte blir omöjligt tvära.
 
  • Gilla
Stugmannen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.