Hej alla formummänniskor!

Jag bygger om ett 1700 tals hus och ska nu bygga spegelpanel. Jag vill inte köpa färdig utan ha egna paneler.

Nu undrar jag hur gör man dessa?

Nu sitter gipsskivor överallt efter vår omfattande renovering och tillbyggnad. Jag tänker att sätta tunn plywoodskiva från fönstret och ner mot golv, sedan bygger jag en ram i plywood. I ramen och skarven sätter jag en list (typ pärla från listspecilisten, som har infasning så listen möter mjukt mot plywoodskivan överst) sedan sätter jag en liten plywood fyrkant i mitten av detta. På så vis bildas speglar. I skarven gips och spegel blir en list som går runt hela rummet. Tänker jag rätt, eller är det heltokigt.

Om jag gör så så kommer ju spegeln går cirka 1,2 com utanför gipsskivor ovanför, ska det vara så? Hur blir det då med dörr foder?

Hjälp mig, snälla alla kunniga människor...:rolleyes::rolleyes:
 
  • Gilla
Axel_R
  • Laddar…
Ingen som vet eller har tips...:banghead:
 
Å på de sättet du beskriver låter väll vettigt. De e så som dom jag sett har gjort.
 
Stort tack! :)
 
Winston2009 skrev:
Stort tack! :)
Har svårt att tro att det är bättre med plyfa än vana furu.
hur skall de raggiga sågkanterna på blyfan i innerspegeln bli bra?
 
Nu har vi byggt en del av speglarna och använt snickar plywood.
Vi använder samma list till speglarna som vi har på spegeldörrarna, specialbeställd, och de listerna är spårade på baksidan i rätt dimensooner så de täcker överlapp mellan plywoodskivorna. På så visfår vi likaspeglar spm vi har på dörrarna. Sedan har vi en list, avdelarlist, överst som också är spårad på baksidan och överlappar plywoodskivans möte mot vägg. Den skivan som blir i mitten på spegeln slipas lätt så det inte blir vass kant.

Det ser fint ut från min amatörmässiga bedömning...

Har vi gjort något galet i bygget...?
 
  • Gilla
Jelb
  • Laddar…
Ja det är sant, ni gör liksom en helfransk dörr med lös list - vore kul att se bilder på detta!
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
Felet är att du inte lagt upp bild på det. :)
 
Godkväll, här kommer lite bilder.

Renoveringsarbete i ett rum med oavslutad träpanel längs väggen och en öppen spis.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hörn av ett rum under renovering med obehandlad träpanel och inbyggda skåp nära ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
andreascarlsson och 5 till
  • Laddar…
En bild till...

Obehandlad träpanelvägg med inbyggd ventilerad dörr och elektrisk uttag under ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
andreascarlsson och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.