Hej!
Jag har precis köpt ett hus. Jag undrar hur ni gjorde med dörrlåset när ni flyttade in i ert hus. Byttade ni det befintliga låset när ni flyttade in eller behöll ni det som redan fanns. Hur vet jag att inga nycklar är på "villovägar" eller att tidigare ägare har lämnat alla?
Tacksam för svar.
 
Man kan väll inte garantera att inga nycklar e på villovägar eller kopierade. Men om du känner dig orolig så byt ut låsen.

Personligen så litar jag nog på husleverantörerna, och skulle inte byta ut låsen.
Har dessutom aldrig hört att nån skulle ha gjort något sådant. Som att efter färdigställande gå in i nån annans hus. Nån annan som har det??

Sånt brukar inträffa före bygget e färdigt. I form av stöld på vitvaror ,golv ,kakel, klinkers, byggmaskiner och andra dyra saker.

Jag tror inte du behöver vara orolig. Men som jag sa man kan aldrig vara 100%säker.
 
Bytte alla vanliga cylindrar då jag hade tur och fick tag på ett parti billigt från en kolega som oxå köpt nytt och bytte ut nästan nya bara för att han definitivt inte litade på förra ägaren. Risken att någon skulle veta att hans begade cylindrar finns i mitt hus är obefintlig. 7 tillhållare mm är dock inte bytta.
 
Är det ett äldre hus så är det lönt att byta upp sig till nya bättre lås, då det hänt en hel del på låsfronten under de senaste 20 åren.
Nya cylindrar, skadar ju aldrig, då det blir lättare att öppna och en sats med 3 cylindrar brukar kosta under 1000-lappen och samtidigt så har du full kontroll på ALLA nycklar till låsen i ditt hus.
 
nyhus skrev:
Hej!
Jag har precis köpt ett hus. Jag undrar hur ni gjorde med dörrlåset när ni flyttade in i ert hus. Byttade ni det befintliga låset när ni flyttade in eller behöll ni det som redan fanns. Hur vet jag att inga nycklar är på "villovägar" eller att tidigare ägare har lämnat alla?
Tacksam för svar.
Man kan inte veta om det finns nycklar på villovägar. Vad har du för lås i huset?
Man behöver inte alltid byta, man ändra dom också.

Mats/Låssmed
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.