Vinn smarta tillbehöret till tvättstugan

Utdragen strykbräda integrerad i vit köksinredning med två lådor och ett bänkskåp.

Strykbrädan är en sådan pryl som är jobbig att gömma undan, men oumbärlig när du väl behöver använda den. Veckans två vinnare kommer dock att slippa förvaringsproblemet. Denna veckan tävlar vi, tillsammans med smarthem.se, ut två stycken set för att integrera strykbrädan i ditt befintliga bänkskåp (eller lådhurts). Boxie passar alla de vanligaste bänkskåpen. Den fungerar på så vis att att du drar ut lådfronten, men istället för en låda kommer strykbrädan ut. När du puttar in lådan fälls strykbrädan ihop på insidan. Lådfronter ingår dock inte.

Monteras i lådhurts 400-500mm eller i nisch mellan två väggar.
Passar skåp med invändig bredd: 36 - 46,8 cm.
Passar skåp med ett djup på minst 50,5 cm.
Passar bänkskivor med ett överhäng på 0-54 mm.

Totalt värde cirka: 4 400 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du är i behov av Boxie.

Fråga: Hur lång är strykbrädan?


1. 90 cm
X. 93 cm
2. 100 cm

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 11 november

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Smarthem. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Smarthem för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Svar: 93 cm.

I stugan har jag gjort en massa smarta förvaringslösningar som lådor infällda i trappsteg, anpassade skåpinredningar, förvaringsboxar. Man måste ju ordna förvaring, utan att det ser ut som ett lager eller kartotek. Strykbrädan står dock där i sitt hörn, och jag har inte fått undan den. Inte särskilt snygg, men väldigt användbar ( annars blir inte jag heller särskilt snygg, i ostrukna skjortor... :) )

Denna strykbräda löser hela problemet, och jag får undan den också på ett snyggt sätt, utan att behöva "hämta den i förrådet" när jag ska ha den.
 
Lösningen jag behöver för att få bort den gamla som allt annat än pryder sin onödiga plats, en bräda ful som stryk att ersättas med en doldis av modernt och minimalistiskt språk.
 
Svar:
X 93cm

Motivering:
I de kommande projektet blir tyvärr tvättstugan på tok för liten så kommer inte ha plats för bl.a. Strykbräda, derför skulle denna produkt passa perfekt och komma väll till pass när tvättstugan inreds.
 
svar
x 93cm

stryka är tråkit
 
Svar: X, 93cm

Vår tvättstuga delar våningsplan med verkstaden och eftersom verkstaden är utrustad med såväl assistentlyft som många kökslådor och skåp så känner sig nog tvättstugan en smula förfördelad. Denna strykbräda skulle definitivt lyfta tvättstugan och göra den mer välvilligt inställd till oss.
 
Svar x. 93cm
Stryka är ett nödvändigt ont, men det blir mindre "ont" om man har bra grejor!
 
Svar: 93 cm

Håller precis på att renovera tvättstugan..och i samband med det blivit ordentligt ovän med golvläggaren.
Vore trevligt med lite plåster på såren :)
 
93 cm

Ska precis börja inreda min frus syrum i vårt nybyggda hus, så den här strykbrädan har passat perfekt!!
 
Svar: 93 cm

Jag planerar för renovering av köket i torpet och jag vill få in nödvändiga, moderna lösningar samtidigt som 1600-talsatmosfären finns kvar. Då handlar det om dolda funktioner som tas fram vid behov. Den här inbyggda strykbrädan skulle passa utmärkt och torpets linnehanddukar, dukar och gardiner kan lätt få ett lite mindre skrynkligt utseende.
 
93cm

Jag skulle ge den till mamma som snart ska renovera sin trånga tvättstuga och denna skulle ju vara perfekt!
 
Svar 93.

Då blir min sambo glad för hon stryker allt idag. kanske jag kunde pröva att stryka med en sån ☺
 
Svar X 93cm
Supersmart lösning! Har sett fler smarta lösningar på Smarthem som ska få bo hos oss, förhoppningsvis tillsammans med denna smarta pryl.
 
Svar: X. 93 cm
Motivering: Jag förvarar min strykbräda i garderoben vilket gör att det finns ett mentalt motstånd att ta fram den, vilket innebär att jag sällan orkar ta fram strykbrädan, vilket i sin tur medför att klär mig i skrynkliga kläder....men en vinst skulle förhoppningsvis medföra en ändring av denna skrynkliga misär ;-)
 
X. 93 cm. Vi behöver slutföra den renovering av tvättstugan som vi påbörjade för flera år sedan. Ett sätt att gömma den tråkiga strykbrädan vore mer än kanon!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.