Hej, jag och min sambo har varit runt och tittat på hus och budat men nu bestämt oss för att istället bygga ut det hus vi bor i Ljungsbro. (Utanför Linköping)

Men att hitta företag som kan hjälpa till med detta är inte lätt, därför vill jag gärna be om hjälp och tips på företag som sysslar med detta och som kommer med goda referenser ;)

Huset vi bor i idag ligger på 60 bo och 60 bi (biytan är källaren) och vi har kollat upp att vi får bygga ut till 150 kvm men planen är ca 50-70 kvm. Detta kommer antagligen även dra med sig att vi måste göra om taket.

De företag jag har hittat (och fått via kontakter) verkar mer specificera sig på andra företag och större projekt.
 
Det enda tips jag kan ge dig, är att ta god tid med att välja. De riktigt bra firmorna har oftast orderboken full 6 - 24 månader frammåt. Men det lönar sig att vänta.

Det är kontakter som gäller, bra firmor säljer på ömsesidiga referenser, firman är lika petig med att välja sina kunder som du är med att välja firma. Om de känner att den här kunden kanske inte blir nöjd med vårt arbete, så tackar de nej till jobbet.

Man bör också vara medveten om att renodlade "omdömes sidor" där man hittar en massa goda omdömen om en firma, väldigt ofta (inte alltid) innehåller falska omdömen. Framförallt omdömen på "offertsidor", alltså förmedlingstjänsterna. Riktigt bra firmor vill inte synas överhuvudtaget på förmedlingssidor, det är inte så de skaffar kunder.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.