Ber om ursäkt för de extra bilderna som kom med i slutet av inlägget. Det var bilder som jag attachat en gång, men sen valde att inte ha med. Någon som vet hur man gör för att de inte ska följa med inlägget då?
 
Daniel Tegenfeldt skrev:
...
[bild]
...
Intressanta överskåp där över diskbänk/diskmaskin, till höger om kyl/frys.
Det där underst i överskåpen ser ut som vanliga utdragslådor.
Kan en kvinna av medellängd verkligen se vad som finns i de lådorna?
 
KnockOnWood skrev:
Intressanta överskåp där över diskbänk/diskmaskin, till höger om kyl/frys.
Det där underst i överskåpen ser ut som vanliga utdragslådor.
Kan en kvinna av medellängd verkligen se vad som finns i de lådorna?
Nej, så perfekt för mig som är 190+ att gömma chokladen där ;) Ska jag vara helt ärlig så valde vi dessa överskåpen för att min fru tyckte att de var väldigt fina. Lådorna är väldigt låga också, så det får inte plats så mycket i dem. Vi har bordsunderlägg, anteckningsblock och penna, och lite annat smått där i. Så de valdes inte av praktiska skäl, utan enbart pga sitt utseende :)
 
Jaha, nu är vi inne på år 2016 och vi var gravida i sjunde månaden. Vi kände att vi gärna ville ha klart badrummet innan vår dotter skulle anlända i april månad. I slutet av januari började vi riva ut den gamla badrummet. Badrummet var ju original och inga tätskikt så långt ögat kunde nå. Vissa plattor hade dessutom börjat lossna, så det behövdes ju verkligen göras om.

Renoverat badrum med blå kakelväggar, vit handfat, badkar, träfönster med röd blommig gardin och vit golvbrunn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så här såg det ut.

Rivningsfas i badrum med bar golvstruktur och väggar, toalettstol, hink och spade, och gammalt fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Då har vi fått rivit ut i stort sätt allt.

Nyinstallerat badrumsfönster i tegelvägg med snötäckt takkant ovanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Passade på att byta badrumsfönstret när vi ändå hade badrummet utrivet.

Renoveringsprocess i ett badrum med våtrumsgips på väggarna, nivelleringsverktyg i taket och ett bytt fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Våtrumsgips uppe och pottor i taket. Kände att det räckte med tre spottar i taket. Sitter trots allt belysning i spegelskåpet också.

Renoveringssteg i badrum med tätskikt och våtrumsgips, arbetsmaterial och stege synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Litta tätskikt uppe (y)

Pågående kakelarbete i ett renoverat badrum med vägg täckt av tätskikt och snöre som hjälper till att hålla plattorna på plats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vi byggde ihop en liten ram som underlättade vid plattsättningen. Det gick väldigt smidigt att smälla upp kaklet med den som stöd (y)

Renoverat badrum med väggar av våtrumsgips och markerade linjer för kakelplattor, golvvärmens dosa synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ljust och fint kommer det bli :D Dosan på väggen är för golvvärmen

Renovering av badrum i process med nyinstallerade vita kakelväggar och mosaikdetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vi hittade jättefin mosaik hos vår lokala badrumsbutik. De hade två öppna förpackningar som de slumpade ut. Egentligen en beställningsvara som kostade 4000 kr/kvm :eek:. Det fick bli en board bakom toaletten.

Renovering av badrum med nya väggar, tätskikt, vit kakel och rör inför golvplattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hade några ark mosaik kvar, så det fick bli en mosaikboard i hörnet också. Vi mätte lite snabbt och tyckte att det borde räcka... Det gjorde det också, med en rads (ca 1 cm) marginal!! Puuh! :eek:

Delvis renoverat badrum med vita kakelväggar, mosaikremsa och påbörjad klinkerläggning runt golvbrunnen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Väggarna klara och vi börjar planera lite hur vi ska lägga runt om brunnen för att det ska bli så jämnt och fint fall som möjligt. Var lite trixigt med 15x15 plattor.

Renoveringsprocess av badrum med nyinstallerade klinkerplattor på golv, vit väggkakel och träram för plattsättning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen var det bara mata på!

Halvfärdigt badrum under renovering med nya klinker på golvet och vita kaklade väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Klinkningen klar!

Renoverat badrum under konstruktion med vita kakelväggar och mosaic stripe, installationskabel synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Min fru har här fogat både golv och väggar, i väntan på att föda barn. Tre dagar senare låg vi inne på förlossningen :D Och ja jag sa åt henne att ta det lugnt, men har en gravid kvinna bestämt sig för att göra något så är det svårt att säga emot ;)

Renoveringsarbeten i badrum med vit kakelvägg och mosaikbord, installerad toalett och träkommod under konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Saker och ting börjar sättas på plats

Renoverat badrum med vita kakelväggar, mosaikdetaljer, golv i klinker, träkommod och upphängt spegelskåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kommod och spegelskåp i massivt trä. Satte ben i framkanten på kommoden för säkerhetskull, den väger ju förbannat mycket!

Renoverat badrum med beige klinkergolv, vit handfat på en mörk träkommod, badbänk för bebis och en mosaikbordvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Badrummet färdigt (typ)!! Det som ska göras är fixa frånluftsdon till taket och köpa ett nytt badkar. Tänkte återanvända det som var i badrummet tidigare, men det fick inte plats längre :p
 
Händig fru.
Trevligt att man kan dela på allt hemarbete, inte bara hushåll och tvätt ;)
 
Badkar är helt ute numera!
Vem vill sitta där mol allena och vara blöt medan alla andra är ute och springer med Pokemon Go?

Och när barnen är små duger vilken balja som helst:

Två glada barn som badar tillsammans i en röd balja i ett hemmiljö med retro tapet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
MagHam skrev:
Händig fru.
Trevligt att man kan dela på allt hemarbete, inte bara hushåll och tvätt ;)
Ja, det är verkligen jättekul 🙂 Hade det inte varit för att hon också tycker om att renovera så hade det aldrig blivit ett renoveringsobjekt. Men husen i detta området är väldigt dyra, så det behövde vara ett renoveringsobjekt för att vi skulle ha råd också :p Nu så renoverar vi allteftersom pengar kommer in och gör så mycket vi kan själva 🙂
 
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Badkar är helt ute numera!
Vem vill sitta där mol allena och vara blöt medan alla andra är ute och springer med Pokemon Go?

Och när barnen är små duger vilken balja som helst:

[bild]
Ja det är ju enbart för vår dotter som vi tänkt skaffa badkar faktiskt :p Jag själv klarar mig utan. Hade mycket hellre skaffat en dusch 🙂
 
Vilket jobb ni har gjort, riktigt snyggt kök och badrum.

När du lägger upp alla bilder i ett inlägg så kan man lätt tro att det där gör man på nån vecka, men jag antar att det ligger lite mer tid än så bakom? :)
 
maah skrev:
Vilket jobb ni har gjort, riktigt snyggt kök och badrum.

När du lägger upp alla bilder i ett inlägg så kan man lätt tro att det där gör man på nån vecka, men jag antar att det ligger lite mer tid än så bakom? :)
Tack så hemskt mycket, det vämer verkligen! :D Haha, eller hur! Vi är inga erfarna hantverkare, utan lär oss i samband med att vi gör allt :) Sen när jag är ifatt dagens datum här i tråden så kommer ni se hur långsamt det egentligen går :p
 
  • Gilla
maah
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.