Hej,

Är orolig för våra brandvarnare vi idag har från IHC/Lexel som är sammankopplade och 12v styrning då dessa märkligt nog inte har egen ljudsignal. Dock låter utomhussirenen när dom utlöses men det räcker inte mitt i natten.

Jag letar efter några liknande som kan kopplas ihop med systemet men som har inbyggd signal.

Är det någon som vet eller har tips på detta ?
 
kan tyvärr inte hjälpa dig med styrsystemet just men går det att köpa ngt relä el dyligt som aktiveras samtidigt som utomhussirenen så kan du ju alltid koppla en inomhussiren tex den billiga sd110w att ljud vid brandlarm. tillexempel.

tillexempel detta fjärrelä för 230v-styrning. Sedan driver du en 12v-trafo med det relät som i sin tur ger spänning till en siren eller blixtljus eller dyligt.

http://www.eldirekt.se/hem-bygg/smarta-hem/elko-living-system/elko-wireless-rela-10a

men som sagt jag har eg ingen koll på läget.
 
Redigerat:
M@ZE skrev:
Hej,

Är orolig för våra brandvarnare vi idag har från IHC/Lexel som är sammankopplade och 12v styrning då dessa märkligt nog inte har egen ljudsignal. Dock låter utomhussirenen när dom utlöses men det räcker inte mitt i natten.

Jag letar efter några liknande som kan kopplas ihop med systemet men som har inbyggd signal.

Är det någon som vet eller har tips på detta ?
Har inte kollat om de här produkterna finns kvar på marknaden...men de borde funka tycker jag.
 
jag köpte en P1311 för 1-2 år sedan direkt ifrån Deltronic den jag har har 9V batteri och relä utgång 12/24V. pris då ca 400kr
Den är sammankopplingsbar via tråd 9V med den billigare P-1211

sen kopplas P1311 relä till IHC - då någon brandvarnare larmar så larmar de andra via 9V trådkopplingen och P1311 reläet ger signal till IHC.
Om man vill ha koll på vilken brandvarnare som larmar går det förstås att ha flera P1311.

(eller motsvarande P-XXXX som drivs med 12V/24V se deltronic)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.