Hej där,
Så har tvättmaskinen slutligen gått sönder. Den var gammal redan när jag köpte huset för 13 år sedan :)

När jag renoverade tvättrummet så gjorde jag plats för en torktumlare och en tvättmaskin. Försjunken i detaljerade ritningar som jag kan bli istället för att tänka praktiskt lämnade jag inte många millimeter utrymmet utöver 2x60cm. Fungerar det att ha dem nästan dikt an eller hur mycket utrymme behöver de? Alternativet är ju såklart att köra en av dem, typ torktumlaren, 50cm men det skulle kännas lite surt, om inte annat för att det blir hela 10cm "glapp"....
 
Har du 1cm runt om är det nog lugnt, dom är gjorda för att kunna stå i ett 60 fack i t.ex. Ett kök
 
Då låter som om jag kan andas ut. Perfekt! Och tack för snabb respons!
 
Hmmm.... 120,5cm brett utrymme och den kombon vi kikar på är 60cm+59,8cm. Vad tror ni, funkar det med 0,7cm skakmån eller blir det för snålt?
 
Det räcker. Om TM vibrerar vid centrifugering så det tar i ... tryck dit nått gummi mellan så det inte låter (tex liggunderlagsbit).
 
Oki! Tack!!
 
Rekommendation:
Toppmatad tvättmaskin!
Så fantastiskt mycket enklare att ladda och plock ur. Inga onda ryggar längre :)
 
Det hade du behövt säga för 13 år sedan när jag renoverade tvättstugan. Det är en fast monterade bänk etc ovanför...

:D
 
hajof70 skrev:
Det hade du behövt säga för 13 år sedan...

:D
OK, förlåt!
Har bara varit här och härjat i tolv år :)
 
Jag hade en toppmatad i två år och tänkte aldrig igen! Men det kanske va den som hade ovanligt klumpig öppning där man skar sig och kläderna fastnade?
Har man plats är en upphöjd ganska trevligt :)
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
OK, förlåt!
Har bara varit här och härjat i tolv år :)
Ja se dessa nykomlingar...

:D

Nu är det i alla fall ett gäng Bosch-prylar beställda så frun har något att göra snart igen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.