Jag valde den dyraste firman för björkparkett i ett vardagsrum, Golvgruppen. Jag ville ha blank lack. Chefen sa att killen var mycket bra. Killen som kommer i en bil från Nordisk Parkettservice svarar ja då jag frågar om lacken är blank. Dock har han bara ekträ och ekspackel med sig, märkligt. Eftersom det bara var små reparationer i kanten på golvet så sa jag ja till att använda ek. När jag kommer hem är golvet mattlackat och småknottrigt. Jag ringer chefen på Golvgruppen och påpekar att jag frågade om lacken. Då tjatar han om att alla vill ha matt lack, som om jag är intresserad av det?
Är det inte jag som betalar för att få vad jag vill ha?
Mot extra ersättning kan de mellanslipa och lägga blank lack, Jag tackar ja då de måste byta lackleverantör och det är vanskligt för mig att hitta. Jag kommer hem och finner ett någorlunda blankt golv, dock med vissa inlackade detaljer som den 19 mm långa stickan som kan ses på bilden. Det finns även annan smuts kvar, dvs det var inte städat ordentligt före, Dessutom var det små svarta märken på väggfärgen längs väggarna då han gått emot med maskinen.
Jag tror att det är så här: Golvgruppen tar order och lägger ut på underentreprenörer som får kanske 50% av betalningen. Dessa vill då inte lägga ner nån tid utan gör ett fuljobb. Golvgruppen har kanske inte en aning om kvaliteten. Sedan saltar Golvgruppen fakturan, men backar då jag påpekar det.
Jag hade inte tid och lust att bråka med dem, mot dumhet och samvetslösa kämpar man förgäves, så jag har betalat och lärt mig något.
Tilläggas kan att jag själv både lagat och slipat parkett i min förra lägenhet till full belåtenhet.








Close-up av en defekt i mattlackerat parkettgolv med en 19 mm lång sticka inlackad bredvid en linjal.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Varför betalade du överhuvudtaget?? :cool:
 
  • Gilla
Dizzy84 och 3 till
  • Laddar…
Gör om gör rätt! Det finns inget annat....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.