kristofer12345
Hej alla!

Nu vill jag höra era åsikter och erfarenheter kring hur jag städar billigt laminatgolv och polerat klinker på bästa sätt. Vill ej att laminaten ska resa sig eller att klinkers blir skadade av medel eller annat!?

Alla tips är välkomna, vad för medel, vatten, utan vatten, damsugning, damtorkning osv..

Med vänlig hälsning
"sugen på att städa"
 
Lätt fuktad (väl urvriden) mopp, skurvattnet är bara vatten med en liten kapsyl rengöringsmedel eller några droppar diskmedel, när det behöver skuras. Starkare grejer än så är bara slöseri på pengar och miljö.
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
Anna_H skrev:
Lätt fuktad (väl urvriden) mopp, skurvattnet är bara vatten med en liten kapsyl rengöringsmedel eller några droppar diskmedel, när det behöver skuras. Starkare grejer än så är bara slöseri på pengar och miljö.
Tack för svar! Diskmedel förstår ej golvet då antar jag ;)
 
kristofer12345
kristofer12345 skrev:
Tack för svar! Diskmedel förstår ej golvet då antar jag ;)
"förstör"
 
Nej, det gör det inte, och det är ju så lite, några droppar i en hink. Viktigast är att vrida ur trasa/mopp ordentligt.

Det finns även en lättflytande ofärgad silikon man kan dra i skarvarna i laminatgolvet om man är orolig för resning pga fukt, väldigt bra om man har sådant i hall/kök.
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
Anna_H skrev:
Nej, det gör det inte, och det är ju så lite, några droppar i en hink. Viktigast är att vrida ur trasa/mopp ordentligt.

Det finns även en lättflytande ofärgad silikon man kan dra i skarvarna i laminatgolvet om man är orolig för resning pga fukt, väldigt bra om man har sådant i hall/kök.
Super tack!, har du någon länk eller tips vart man kan köpa denna! ;)
 
På samma ställe som man köper laminatgolv :)

Stuvbutiken i Karlstad köpte jag min lilla flaska.
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.