Går kanske få de snyggt om man kryper in under ifrån. Men känns lite B hehe
 
Eljo Trend som jag länkade till är INTE utanpåliggande
 
Detta är en eljo trend och visst det är uttag för att skala av vid kåpan ser jag nu. Men att få in den när det är så här trångt? Känns ej ultimat att komma in där.. men kanske gå!!
 
  • En vit Eljo Trend dubbeluttag i ett trångt utrymme med synlig skala för avskalning vid kåpan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Inte lätt få in kablen här. Detta är ett trend uttag med uttag för att skala av på höljet
Eluttag under installation med en oskalad kabel som inte är ansluten ännu mot trävägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
En större Apparatdosa är nog ett måste
 
gasto skrev:
Inte lätt få in kablen här. Detta är ett trend uttag med uttag för att skala av på höljet
[bild]
Skalar av ca 5cm och träder trådarna genom de öppningar som finns. läggs trådarna så att de ligger ligger bra i dosan. Skär upp ett liten hål i uttaget kåpa så att det passar precis kabel. Så gjorde jag med min. Trångt men det går.
 
gasto skrev:
Inte lätt få in kablen här. Detta är ett trend uttag med uttag för att skala av på höljet
Om du läser de tips du fick i #8 här så hittar du också svaret på denna fråga ;)
 
  • Gilla
gasto
  • Laddar…
Skala upp dit känns säkrast.. sedan börja Pilla :)
Eluttag utan frontplatta där kablar ska anslutas, monterat på en trävägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ja vet bo men den bilder du la upp skalades kablen av lite för mycket, vill gärna ha höljet över plåtramen så det ej skär igenom!
 
Vadå men?
 
  • Gilla
gasto
  • Laddar…
Måste va bättre sätta den som ja la upp den på! Har ja fel!?
 
Jag ville bara försäkra mig om att jag inte skriver för döva öron. Jag ser inte din modell som varken fel eller nödvändig då kabeln ligger stilla och inte kommer att skava, och att du behöver gröpa ur kåpan lite extra, och att du behöver vika av tvärt till vänster med ledarna.
 
Du har säkert rätt.. kanske svårt att få in kablarna om man ej skala ner den mera.. vi få se. Tack för kloka råd iallafall
 
bara en lite fråga. Dom "gamla" uttagen i tråden är ojordade och nu sätter du in ett jordat uttag? har ni jordat upp huset? Annars skulle jag sätta dit ett ojordat uttag.
 
Alla ha samma uttag i Varje rum. Vet att det ska ej blandas jordat med ojordat
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.