Krilleman
Med risk för att skriva en "Wall of text" ber jag redan nu om ursäkt för detta. ;)

Ämnet är Anticimex. Företaget som har en kundtjänst som gud glömde. Andra forumister får gärna skriva sina egna erfarenheter, positiva som negativa.

Min erfarenhet av detta skitföretag började i somras. "Getingsommaren"

Självklart invaderade getingarna oss också med ofrivilliga stick som följd. En tog mig i örsnibben och där låg jag, lätt överviktig rörmokare, skrikandes på golvet: Han stack mig i örat den jäveln Hade min sambo haft sinnesnärvaro nog så hade hon filmat! Men efter det blev det ohållbart när dom små drönarna inte ville flyga sin kos utan bygga allt större hus i vårat eget hus på sex olika ställen. Så blev det ett samtal till Anticimex. Sanering av geting ingår i våran villaförsäkring så en "tekniker" skulle dyka upp inom ett par dagar enligt deras kundservice. Exakt när var svårt att säga pga rådande situation, men jag var föräldraledig så det var bara att svänga förbi. Efter två veckor hade fortfarande ingen kommit och vi började grunna på att ringa och tjata. Men så en solig dag kom en ung kille med Anticimex tryckt på bilen. Han frågade snällt om vi visste var "hus X" låg, för det var dit han var skickad för att just utföra en getingsanering. Nej, vi hade aldrig hört talas om "Hus X" men påtalade att vi också hade en beställning hos just Anticimex för getingsanering. Hans svar var: Konstigt, denna dam ringde ju i förrgår och bad oss komma... :x:x:x Efter lite övertalande så löste denna kille våra problem på direkten innan han åkte vidare sökandes efter "Hus X". All heder åt honom! (y)

Där trodde jag hela grejen slutade med Anticimex. Men vad fel jag hade.

Ett par veckor senare dimper det ner en skrivelse i brevlådan. Enligt våran villaförsäkring så ska fastigheten besiktigas. Denna besiktning kostar oss inget extra utan ingår i priset och den ska ta ca en timme. Problemet heter: Anticimex.

En torsdag mellan 14-16 skulle denna besiktning utföras av en tekniker. Jag tog plikttroget ut en extra föräldraledig dag för detta ändamål och följde de krav som var ålagt fastighetsägaren. (Rensa vattenlås på alla golvbrunnar - Öppna alla vindar - rensa ur diskbänksskåp - osv) Kl 14,30 ringer teknikern min sambo (som står på försäkringen) hon svara inte för hon jobbar. Men hon skickar ett SMS till mig att nu har dom ringt. Så jag ringer upp denna tekniker på samma nummer efter fem minuter. Då är det bara mobilsvar. Men vid ca 15,00 så får jag kontakt med denna tekniker. Då har han åkt till sjukhuset för ett bokat läkarbesök enligt han själv. Ursäkten han hade för att inte ringa på dörren när jag ändå var hemma, var att han inte hittade till oss. (Som om det är en ursäkt?) Adressen vi har finns ej med på google-maps. Men min sambos nummer går utmärkt att söka på hos både eniro och hitta för att lokalisera huset vi är skrivna på. Så teknikern i fråga åkte från Anticimex kontor utan att ta rätt på var han skulle, gissade att vi fanns med på google-maps och när han inte hittade så åkte han på sitt bokade läkarbesök kl 15,00. Detta är äkta kundservice enligt Anticimex!

Hur fanken har man mage att boka in ett läkarbesök kl 15,00 när man åker ut på en besiktning som ska ta ca en timme hos kunden mellan 14-16?!

6 Juli jag skriver ett långt och lätt surt mail där jag förklarar situationen och kräver ersättning.
15 Juli bekräftar Anticimex mitt klagomål och lovar att återkomma i ärendet. Men berörd tekniker är på semester till 15 Augusti.
3 September undrar jag hur det går för dom pga uteblivet svar.
20oktober skickar jag ett ytterligare surare mail och kräver ett svar igen.
24 oktober Svarar berörd chef att teknikern är sjukskriven och inget svar kan ges.
26 Oktober Jag meddelar att jag vill ta ärendet med högre chef.
26 Oktober Snabbt svar på kvällstid (20,51) från berörd teknikerns chef. "Kontakta min chef och framför dina åsikter berörd tekniker har varit med om en trafikolycka." (Men det framkommer först nu!!!!) Han avslutar snällt med: "Min ambition är naturligtvis att du ska känna dig nöjd."

Till saken hör även att jag tidigt i detta dilemma samtalat med försäkringsbolaget om rådande situation. Dom killen i kundtjänst svarade lite uppgivet: "Ja frågan är ju om vi ska ha kvar Anticimex för att utföra denna tjänst" Ungefär som om det har varit mycket problem tidigare också!

Ska man skratta eller gråta? :confused:
 
Redigerat:
Jäkligt tråkigt när det blir så:( jag själv har bara haft possessivt att säga om dem, visst de kan inte så mycket men de har kommit på avtalade tider. Kan kanske också vara från ort til ort☹️
 
Det låter som att du råkat ut för en ny företagskultur, Krilleman!

Avståndet mellan "ledningen" och folket "på golvet", dvs de som gör jobbet, ökar mer och mer.
Och till slut vet de där uppe inte ett skvatt om vad som händer bland "verklighetens folk".

Förhoppningsvis kommer sådana företag att rasa samman och självdö rätt snart.
Fotfolket, som kan jobbet, och som servar oss i vått och torrt,
kommer förhoppningsvis att finnas kvar, fast under andra företagsformer.
 
Har bara haft med Anticimex i Piteå å göra och de killarna/tjejerna är helt jäkla fantastiska :) De har hjälpt mig med två olika skadedjursproblem (änger som satt sig i en köksfläkt samt skogsmöss då vi bor vid skogen) och det har gått snabbt som faen :) All heder till de killarna.

Efter det är sagt så är det tråkigt att du inte fått den hjälp du behövt :/
 
  • Gilla
ullak40
  • Laddar…
Hade mitt försäkringsbolag krävt att inspektera mitt hus med anticimex hade jag bytt försäkringsbolag direkt. Inte en chans att jag skulle släppa in de klåparna. Känner jag dem rätt så kommer de att försöka att kränga tilläggsförsäkringar mot hussvamp och annat som inte den vanliga försäkringen täcker. Det vore bäst för alla ifall de nöjde sig med att sätta ut råttfällor och ta ned getingbon.
 
Min erfarenhet av antiklimax är att det rör sig om ett gäng med klåpare, speciellt den korpulente farbrorn som försäkringsbesiktigade mitt hus. Han hade turen att det var sambon och inte jag som var hemma för han hade då kunnat fått uppleva plötsligt obehag i kindregionen.

Maken till otrevlig karl har jag inte hört talas om och lat samt att han utan ens besöka kryputrymmet under huset kunde konstatera svamp är bara otroligt.

Intressant nog fick vi anmärkning på att våran pågående utbyggnad inte var klar, vart en bra att veta..

Kommer inte släppa in dom fler gånger!
 
Tycker att deras skadedjursbekämpning i Stockholm där jag bor har fungerat bra och de har kommit på utsatt tid.
Deras besiktningar är ju dock ett skämt, både vid försäljning av hus och för försäkring (jag har varit med på båda).
Besiktningen vid försäljning så tittade han på badrummet och stampade med foten på golvet och kunde då avgöra att fall mot golvbrunn samt tätskikt var korrekt utfört. Bara som ett exempel...
 
Krilleman
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.