Har varit på banken och fått löfte om att låna 3,2 milj då vi själva lägger 800 000 kontant. För 4 milj borde man få ett drömhus kan man tycka, men letar man hus i ett storstadsområde får man inte mycket mer än ett ganska ordinärt hus för de pengarna. Så det är inte utan att man blir lite avundsjuk när man läser om er på forumet som köper värsta villan för under 2 milj. Lyckliga småstadsbor!
 
Njaa..

Här i Stockholm får man ett hyffsat hus för dom pengarna. Om man nu kan tänka sig att bo lite mer off än Ålsten eller Äppelviken eller så.

Ett hus inte alltförlångt ifrån oss här i Spånga gick för ca 4 miljoner häromveckan, det hade en boyta på över 300kvm.
 
Elfa skrev:
Så det är inte utan att man blir lite avundsjuk när man läser om er på forumet som köper värsta villan för under 2 milj. Lyckliga småstadsbor!
Nåja.., det blir nog ingen "värsta villan" någonstans i landet för under 2 miljoner, då knappast något husföretag säljer någon nyckelfärdig 'värsting' villa under det priset, men det är klart väljer man att göra väldigt mycket av arbetet själv så kan man pressa ner priset, men den uppoffringen i form av egen arbetsinsats är väl tillåten även för Stockholmare och liknande ;).

MVH//Christina.
 
Jag måste säga att det känns underbart att inte bo i Stockholms området eller söder om Göteborg. Vi bor 30 minuter från Göteborg, några cykelavstånd till havet och nya båtplatsen och ett underbart nytt hus med en del "lyx" för bra pengar! Varje dag njuter jag när jag kör till jobbet och hem, för jag ser det vackra havet varje dag. Söder om Gbg får du exempelvis ett tråkigt gammalt radhus (i alla fall utvändigt) för mycket mer pengar vi har betalat för hus a 152 kvm, snygg stenläggning, mur och spotlights i marken, stor altan och gräsmatta (buskar, träd osv blir våren och sommaren spännande projekt!)

Man känner sig lyckligt lottad!

 
byggimpert skrev:
Nåja.., det blir nog ingen "värsta villan" någonstans i landet för under 2 miljoner,
128kvn plus 128kvm fullt inredd biyta (källare) är i alla fall för MIG "värsta villan"! :D Och det för EN miljon...  ::)

Håller med Inger, flytta ut på landet du med, man bor bättre och mår bättre här! Var själv stockholmare tills för sex år sedan, har inte ångrat mig en dag... :D
 
lite avundsjuk när man läser om er på forumet som köper värsta villan för under 2 milj.
Nåja.., det blir nog ingen "värsta villan" någonstans i landet för under 2 miljoner, då knappast något husföretag säljer någon nyckelfärdig 'värsting' villa under det priset
Oenigheten här beror nog på att Elfa, Sophia etc. pratar om begagnade hus, medan byggimpert menar nybyggda hus.

Ingenstans går det att få en nybyggd värstingvilla för 2 miljoner, men på många håll kan man få en begagnad för samma belopp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.