Svar=2
Grymt att bygga om vår gamla svinstia till het bastu. Basta!
 
Svar:
Alternativ 2. 4-8 kubikmeter

Motivering:
Det hade varit kul att (äntligen) kunna visa mina finska svärföräldrar (som bastar dagligen), att ett Tylö aggregat är så mycket bättre än deras Harvia dito.
 
Alternativ 2.

Som fd. Lapplänning saknar jag tillgången till bastu varje dag. Nu vill våran son 9 år att jag bygger en bastu för han vill basta som sin farfar, efter vår resa till Svappavaara i Oktober.

Det här aggregatet blir startskottet för vårt bastubyggnation efter jul och jag lovar att vår son lär hoppa högt när han får se vad som finns under julgranen!
 
Svar 2
Vi har bastu som aldrig används på grund av att vi inte får upp någon värme i det gamla aggregatet, ett nytt aggregat skulle få bastun att få sluta vara ett förråd och börjas användas till bastu igen.
 
Svar 2
Har alltid villa bygga en lyxig bastu och varje höst när kylan kommer så blir artrosen mer påtaglig. Så vad vore inte bättre än att bygga den där bastun och mjuka upp dom där stela och knastrande lederna efter alla höst ruggiga jobbardagar.
 
Veckans tävling har kommit till sin ände och det är dags att berätta vem som är den lyckliga vinnaren. Denna veckan är det vår medlem Ante_Jonta som tar hem priset: ett bastuaggregat från Tylö. Vi önskar dig grattis och stort lycka till med bastubygget!

Motivering: När jag snart byggt klart hönshuset med värme inför den kommande vita säsongen så är det dags för oss fjäderlösa i hushållet att få upp värmen.
Ett bastubygge står på tur å för att det inte ska vara helt bortkastad arbetsinsats vill det till att vi får in en värmekälla också.
Den här skulle naturligtvis bli ett värmande smycke i bygget till glädje för hela familjen och våra vänner.
 
  • Gilla
yonna och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.