Hej!
Jag håller på att renovera vårt badrum 1,6*3,3 m. Vårt hus är byggt i början på 70-talet och saknar isolering under plattan. Jag har bilat ur betongen i badrummet och ska gräva ur för att få plats med ca 20-30 cm EPS betong som jag ska ha fyllkroppar i i form av 1200*600*100 mm EPS skivor S80. Uppe på EPS betongen så kör jag ett tunt lager med flytspackel och rullar ut Platon Multi matta. Uppe på den så har jag tänkt att lägga golvvärmen och flytspackla upp ett golv med fall.Jag har ca 50 mm (Alltså komplett golvuppbyggnad ink klinkers ska bygga ca 50 mm) upp till angränsande rums övergolv.

Jag funderar på att köpa LK EPS skivor 16 mm eller FLOORE 13 mm och lägga rören i för att få ytterligare lite isolering då angränsande platta fortfarande inte har någon isolering under. Eller är det bättre att lägga golvvärmen i flytspacklet? När jag har Platon matta så ska golvet räknas som flytande och ha en flytspackel tjocklek av minst 30 mm (självbärande kaka) enligt leverantörerna av spackel då platon eventuellt kan sjunka ihop något.

Jätte tacksam för åsikter kring det här eller om någon har gjort något liknande?

//Janne
 
Du ska def lägga värmekabeln i flytspacklet, då får du i mitt tycke bästa värmespridningen och elekonomi.
Har även lagt Ebecos foamskivor ( Cable board) på kalla betonggolv med fantastiskt resultat, den lägger du kabeln i som du sen flytspacklar ovanpå, sen tätskikt och klinker.
I med isolering i botten på det du bilar ur, sen en kaka med rotbetong , sen Ebecoskivor osv.
Har aldrig gjort ett flytande golv i ett badrum.
 
Jag har Platon matta som kommer ut i badrummet från köket som jag behöver komma vidare med till nästa rum för att få avluftning av den. Tror du det kan bli problem med flytande golv?
 
Ok, pratar vi vattenburen golvvärme?
 
Japp vattenburen blir det
 
När du gjort isoleringen med ex EPS, så skulle jag lagt ett armeringsnät i botten som jag fäst slangen i.
Sen gjutit med rotbruk (snabbhärdande betong) sen flytit fall med flytspackel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.