Hej!

Jag har nu efter veckors intensivt letande hittat ett cementgjuteri som säljer L-Stöd till en riktigt bra peng (i förhållande till lokala leverantörer. Problemet är bara att de ligger nära Göteborg, och jag bor i Stockholmstrakten.

Så till min fråga: Finns det andra här som står iför att skulle köpa L-stöd eller andra betongvaror? Då kanske att man kan göre en gemensam beställning, och dela på frakten.

För min del är det verkligen pengar att spara. Jag skall ha L-Stöd (10 stycken) 200*120cm - Om jag beställar de från Floda, så kostar det 15.750 + 5.000 i frakt(50 mil). Om jag beställer de lokalt från Molnsätra gård, så kostar det 31.750 :surprised:

Så finns det någon som är med på lita samköp?

Se mer på http://www.flodacement.se/

/Jan
 
Jag kanske behöver lite L-stöd. Håller på att sätta dit L-stöd nu som är 2.40 höga.
Kommer behöver 5-20st L-stöd till i olika höjder. Det beror på hur tomten växer fram och hur vi tänkt att använda andra billigare metoder.

När behöver du dina stöd? Kan troligen också fixa lite billigare frakt.
 
JonasBj skrev:
När behöver du dina stöd? Kan troligen också fixa lite billigare frakt.
Behöver mina redan om 2 veckor - Så det är väl inte riktigt i synk. med era planer?

Det här med billigare frakt låter ändå lockande - Om det är något som går att fixa även nu, så får du jätte gärna höra av dig till mig via ett pm. här på forummet.

Vänligen

/Jan
 
Lindhardsen skrev:
Behöver mina redan om 2 veckor - Så det är väl inte riktigt i synk. med era planer?

Det här med billigare frakt låter ändå lockande - Om det är något som går att fixa även nu, så får du jätte gärna höra av dig till mig via ett pm. här på forummet.

Vänligen

/Jan
Det kanske blir lite tidigt. Men inte helt omöjligt. Jag vet mer i slutet på veckan.
 
Hej

Håller precis på att spränga för källaren till vår tillbyggnad. Vi blev tvungna att riva en gammal stödmur för att få plats för sprängningen så nu måste jag ersätta den. Jag kan därför möjligen vara intresserad av några L-stöd (H=1.40m, L=12m totalt) om det fortfarande är aktuellt med en beställning.

/Lars
 
Lars, det blev inget gemensamt, men jag kan tipsa om Vallentuna Trädgårdsmaterial, det var där jag fick bästa priset på L-stöd i Stockholmsregionen (30.000 för 20 meter * 1,20).

Kolla på http://www.alltisten.se/

/Jan
 
Lindhardsen, jag förstår inte varför du köpte dem från Vallentuna för 30tkr om du kunde få dem för 15tkr+5tkr i frakt från Gbg det skiljer ju 10 tkr eller har jag missuppfattat?

Vi skall också bygga stödmur men funderar på att bygga en form och gjuta då L-stöd är för dyra, men 15+5 lät inte så farligt.

Hur gjorde ni? Köpte ni från V-tuna eller?
 
L-stöden blev "Monterat" igår, och det har blivit kanon! Idag skall det på matjord i hela trägården, och snart skall det bli gräs :)

Det blev Vallentuna, därför att Floda inte kunna leverera i Stockholm (som de först hade sagt). Alltså skulle jag ut och ha
Frakt: Schenker 6500+moms >:(
Kran för att lasta av L-stöden (eftersom att Det inte var till att få en bil med kran): kanske 1500

Och då var det mesta av "förtjänsten" uppätit + en massa extra jobb med planering hit och dit.

Så tyvärr blev det alltså 30000 för våra L-stöd.

Sen vet jag att flera andra förespråkar att gjuta själva, men för oss kändes det som ett alldeles för stort projekt. Vi har jo nu en mur på 1,20*20 meter...
Jag har inte hunnit uppdatera hemsidan riktigt än, men om ni vill se lite av hur det ser ut nu, så ligger bilderne i vårt galleri (som i övrigt inte heller är uppdaterat ::) på: http://server.lindhardsen.org/banva...&g2_view=core.ShowItem&g2_itemId=6154

Lycka till!

/J
 
Aha då förstår jag. Att det ska va så himla dyrt att frakta o lasta saker :(
Jättefint hus förresten :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.