Svar: 2. 4-8 kubikmeter

Motivering:
Bygger hus där bastun kommer att inta en central plats i huset med glasad vägg mot utsida och vy över fjällen. Tylö är det bastuaggregat jag tänker skaffa och att vinna det vore ju fantastiskt för en person som jag. Jag vinns nämligen aldrig på något så rent statisktisk borde det kunna hända snart. Är ju ändå 52 år. :)
 
Svar: 2. Vi ska bygga en bastu på landet. Denna skulle passa bra där.
 
2. 4-8 kubikmeter

Har byggt ny stuga i TYLÖsand.
Och fick då blodad tand.
Så nu blir det bastu på hemmaplan.
Med ett aggregat från Västkuststa'n.
 
svar: 2

Bastuaggregatet Tylö Sense Sport 6? effektiv som en tyrannous rex o energisnål som mariekex? ja! vi vill ha! :)
 
Svar: 2. 4-8 kubikmeter
Med ett aggregat idag som endast klarar av halvfart skulle det sitta sååå skönt med ett aggregat som inte behöver en timme på sig för att värma upp bastun.
 
Svar: alt 2
Motivering: Hjälpa värden att spara mängder med energi!!😂
En bastuaggregat med stenar i ett trärums hörn, antydan om energibesparing i design.
 
Alt.2 - 4-8m3
Mina föräldrar hade bastu men den fick aldrig användas utan den nyttjades som förråd istället, till min och mina bröders stora besvikelse. Nu har jag köpt ett eget hus så det vore en dröm att äntligen få basta!
 
Svar 2:

Motivering: I december börjar badrums-bastu bygget. Att sen i januari kunna sätta sig i bastun efter en dag på isen med familjen är definitionen av lyx! Trött i benen av skridsko och en lätt solbränna av januarisolen kunna njuta av hur värmen mjukar upp kroppen. Kvällen avslutas sen med varmchoklad framför öppna spisen där våra tacksamma tankar går till Tylö. Och det här är bara den första av många minnesvärda bastubad.
 
Alternativ 2

Säger alltid att det första jag ska bygga när jag köper en tomt är en bastu. Nu är kontraktet snart påskrivet så ett aggregat från Tylö hade passat utmärkt!
 
2

Jag bygger lätt ut 4 till 8 kvadrat
Om jag skulle vinna ett maxat aggregat
Med tylö jag finner min tröst
I denna mörka och kalla höst
 
Svar: alt. 2

Motivering:

Med snart 50 år på nacken har originalaggregatet tuffat på i lite väl många år
det skulle kännas tryggare och bättre för hela familjen om vi vinsten får
Tylös moderna aggregat kan lyfta hela bastu-upplevelsen, som ni förstår.
 
Svar 2.

Är borta och jobbar å där vi bor nu finns en bastu i huset. Jag var ingen riktig bastu fantast innan men nu älskar jag verkligen att basta, bastu är ju mer än bara hoppa in och svettas å sen ut i duschen som ja gjorde förr. Nu på jobbet bastar vi 2ggr i veckan och det är riktigt härlig gemenskap och väldigt avslappnande att sitta å surra historier å kanske få dricka sig en god kall öl när arbetsdagen är slut. Nu när snön kommer vilken dag som helst här i norr så hoppas ja att jag vinner så jag även kan basta på helger och bjuda in vänner på trevliga bastu kvällar!
 
Svar
2

Motivering

Älskar bastu och tanken är att jag ska bygga om ett mindre rum jag har på undervåningen till en bastu. Jag är fortfarande rätt färsk husägare och mina snickeri/byggkunskaper behöver lite mer tid innan jag vågar ge mig in i ett projekt av den storleken. Men bastu är ett måste och hellre förr än senare så det vore fint om jag kunde få en lite spark i baken med ett fint aggregat. Sedan är ju min mor från Finland och i och med att mitt hus saknar bastu så misstänker jag att dom ser mig som familjens svarta får:cool:.
 
Svar:2

Motivering: Bastu är hett på min lista!
 
Svar 2. 4-8 kubikmeter

Det är ganska jobbigt nu när vintern är på väg och grillnerven drar. Alla i familjen fryser och skakar när vi står där för att grilla korv och marshmallows.
Vår gamla inomhusgrill är från 1970. det känns helt enkelt inte tryggt att grilla när sladdar hänger löst och det sprakar när man sätter igång timern.
En ny inomhusgrill som denna kommer göra många glada i familjen. Jag kan se framför mig hur vi går ner i källaren, sätter oss på bänkarna i vårt speciella rum där väggarna och taket är klädda med träpanel, för att kunna grilla utan att förfrysa. Det skulle ge oss många trevliga och varma kvällar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.