Hej!

Jag hoppas kunna få lite synpunkter på ett renoveringsförslag.

Vi funderar på att ta bort väggen mellan kapprummet och köket. I kapprummet ska det läggas klinker och i köket trägolv. Några funderingar som jag själv får är:

1. Ska vi ta bort hela väggen?

2. Känns det konstigt att komma direkt in i köket?

3. Blir avslutet på klinkerläggningen konstig. Vi hade tänkt lägga 4m2, alltså endast i kapprummet. Det blir då list åt 2 håll.

Tacksam för alla synpunkter.

/Nobbe
 
  • PICT1258_smallest.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hade sparat en bit av väggen mot ytterdörren, för annars står man i hallen och lagar mat. :D
Ni kan låta väggen gå till kanten på klinkersgolvet och därmed få en naturlig kant mot hallen och köket.
 
Hej!

Vi har ett liknande problem fast mellan hall och vardagsrum och funderar på någon halvhög variant av vägg typ 1 m hög eller så. I ditt fall skulle man kunna göra den lite tjock med fack för skor mot hallen och på så sätt både få öppet och avgränsat samtidigt som man får lite förvaring i hallen.

;) Ulrica
 
Vi har funderat på det också. Ytterligare en idé vi funderat på är att ta låta väggen vara kvar, men ta upp ett runt hål i den för att på så sätt få lite ljusinsläpp i hallen.

Då blir det i och för sig inte den öppna känslan. Håller dock med om att det kan kännas som att man står i hallen och lagar mat om man tar bort väggen helt.
 
Sån där "vägg" av lodräta ribbor som var populärt på 70-talet då? Som såg ut typ såhär rakt uppifrån:

/ / / / / / /

Lite 70-talsvarning kanske, men det avskärmar samtidigt som det släpper in ljus i hallen :)
 
Varför då? För att öppna upp så man kan se hatthyllan när man äter? Ni måste ha det prydligare i hallen än jag ;). Jag tycker det verkar trevligare att sätta in en ytterdörr med glas i eller över om det är mörkt i hallen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.