Hej,

Såg att K-Rauta återigen just nu kör -20% på sitt Elfa-sortiment - hyllsystem, korgar etc. Det borde väl vara ett hyfsat tillfälle, eller finns Elfa billigare någon annanstans?

Mvh / Oslox
 
Köpte just massor av Elfaskenor mm till vårt garage, förråd och klädkammare. Fick 25% på vår vanliga järnaffär men då rörde det sig om en order på över 20 000 i och för sig. valde dock andra hyllplan än Elfas eftersom de är snuskigt dyra.

Men ju ska det äntligen bli ordning i hela garaget!
 
Tack för tipset!

Nej, tror att K-Rauta ligger lägst. Såg att Bygg-Ole har 30%, men de ligger över i normala fall.

Hur är det förresten med Bauhaus - har inte de någon garanti att de alltid ligger lägst? Vet inte om det gäller hela sortimentet. Dessutom tror jag de kompenserar med x% om man uppvisar att annan leverantör har lägre pris. Kan vara värt att kolla?!

/alacs
 
På K-rauta (i Linköping) gäller bara rabatten tom. 4 oktober så det är till att snabba på...
 
Bauhaus har 20 % hela oktober, K-Rauta i Gbg iaf har 20 % från 5 oktober tom 18:e, ska passa på och beställa skjutdörrar till hela vårt hus, borde gå på en slant! :)
 
Var det på hela Elfa-systemet på Bauhaus? Av deras annonsblad förstod jag att det bara var på skjutdörrar??

/alacs
 
nikasp
Hej!

Håller just på att inhandla Elfa-prylar för ca 15-20 tkr. Skönt att K-Rauta kör 20% tom 27 maj. Sparar några fina tusenlappar där. Hade jag inte kollat här hade jag handlat till fullpris på Fredells (gratis hemkörning värt 400 kr var det enda jag fått där).
 
nikasp
Kompletterade upp med de sista mesh-backarna och blev glad då John Wall här i Stockholm också hade 20% på Elfa just nu. De fanns i nya lokaler i NK-huset där Byggtjänst fanns förut.
 
Elfa har alltid 20%....
Bästa sättet att komma över Elfa till bra pris är att göra som någon gjort här i forumet.

Ta reda på exakt vad ni behöver.
Åk runt till några möbel och järnhandlare och begär in offert.

Kan garantera att någon släpper ytterligare 10%.

Själv hittade jag en hel Elfa butiksinredning i en container,
Förvisso lite skitigt och pinsamt men det blev kanon i garaget och friggeboden.
 
En fråga från en oinsatt; är det VÄLDIGT stor skillnad på skenor och konsoller från elfa jämfört med till utseendet likadana från ex biltema? Om man ska göra en bokhylla att ha böcker i, inga jättepåfrestningar? Priset skiljer ju avsevärt. Är de kompatibla med varandra?

/Elin
 
Förmodligen passar nästan allt och byggmax säljer lookalike till bra priser.
Däremot lär man sig ofta att det inte finns några genvägar.

Skulle du behöva uppgradera senare kan du förmodligen glömma att hitta lågbudget grejjer från samma tillverkare igen.
Färgen släpper kanske på dom billiga och detta skulle alldrig hända på en Elfahylla.
Skulle du mot förmodan villja sälja hyllan är den borta direkt om du lägger ut den på blocket.

Det finns en anledning till det billiga priset och anledningen är inte att göra dig glad utan att tjäna pengar..
Pengarna tjänar dom in genom att plagiera & tillverka med dåliga eller billiga materialval förmodligen i låglöneländer med allt vad miljöpåverkan och arbetarskydd innebär.

Mvh
 
Jag köpte ELFA-system på Bauhaus under kampanj med -20%. Såg när säljaren knappade in beställningen på datorn och gjorde snabb kalkyl på deras inpris. Trots -20% hade de en marginal på ca 40%...
 
kloka_elin skrev:
En fråga från en oinsatt; är det VÄLDIGT stor skillnad på skenor och konsoller från elfa jämfört med till utseendet likadana från ex biltema? Om man ska göra en bokhylla att ha böcker i, inga jättepåfrestningar? Priset skiljer ju avsevärt. Är de kompatibla med varandra?

/Elin
Jag har satt biltemas i garaget, och har lassat på en hel del verktyg och bildelar.
Ingenting har trillat ner än iallafall, om dom passar till elfa vet jag inte.
Om dom skulle vara exakt lika, så är det inte helt otroligt att det är samma industri som gör dem, men sätter en annan klisterlapp på dem, då det funkar så med mycket annat..
 
XL Bygg 30% till och med 120909!
/Erik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.