Vi har under en längre tid (pga. tomtletande) tittat på flera leverantörer och funnit att följande har något att erbjuda oss:
Vallsjöhus, Lövsta trähus, Fiskarhedenvillan, Eksjöhus och Sjödalshus.

Vad tycker Ni?

Vi har nära på sorterat bort Sjödalshus pga. att de inte har den villatypen som vi fastnat för och att de ligger högt i pris i förhållande till de övriga. ??? ??? ???
 
Jag har inte byggt något av dessa hus...

Men skulle jag bygga igen så skulle det bli ett "Fiskarheden"-hus (Spoven), ett "Lappli"-hus (Vildgåsen232) eller ett "Trivsel"-hus (Solvik204 el. Arkitektens skiss532).
Men mest är Fiskarheden tilltalande. Gillar deras koncept. Gammalt men ändå nytt...

Har Lövsta Trähus någon hemsida?

Lycka till!

*Sandra*
 
Jag tror inte du kommer att få något svar på "vem är bäst". Det finns en lista hos några kavlitetsansvariga som bedömt hustillverkare (sök på forumet), men dels är den förhållandevis gammal och dels beror totalbedömningen mycket på vilka entreprenörer som byggt upp huset.

Själv bygger jag ett Sjödalshus och tycker givetvis att de är bäst, annars hade jag inte valt dom.

Ställer du däremot frågan "vem är sämst" kommer du säkert få en hel del svar och åsikter :-X
 
Hej
Vi var på väg att skriva på med Lövsta trähus, men så bestämde vi oss för classichus.
Det var för svårt att komma in med ett modulhus.
 
Jag tror också att det är omöjligt att säga vem som är bäst! Men det är kul att få Era synpunkter på dessa tillverkarna.

Roger ;D
 
Har själv varit i kontakt med bl.a Lövsta och Vallsjö, bägge kändes seriösa. Det blev Vallsjö som fick leverera till slut, det mesta har funkat bra.

De leverantörer ni har tittat på anses väl generellt stå för bra kvalitet på sina grejer så ta nån som ni känner att ni får bra kontakt med.
Det är egentligen inte husleverantören det hänger på utan entreprenören.

En bra entreprenör kan göra ett kanonhus av nästan vilken byggsats som helst medan ett klantarsel lätt kan göra det motsatta.
 
Jag kan rekommendera A-hus. Vi har byggt med dem och är väldigt nöjda.
 
Frågan är egentligen: Vad är kvalitet för dig och vad får det kosta?

Det går inte att svara på frågan "vem är bäst" om man inte först definierat vad man vill ha. Vet du vad som är viktigt för eran familj så är det lättare att visa vilka husleverantörer som kan uppfylla det.
När det gäller hus så sitter pris och kvalitet ihop mycket tydligt. Då gäller det att dra en gräns för hur era prisförutsättningar ser ut och därifrån se vilken leverantör som uppfyller dessa krav.

Utgår jag från våra preferenser så är ingen av leverantörerna det jag skulle välja, men jag skulle sätta Sjödalshus lite högre än de andra.
I vårt fall står valet mellan Kungshus, Karlssonhus och Sävsjö trähus. Förutsatt att vi inte bygger ett stenhus.
Varför? Tja de uppfyller våra krav på ljudisolering både inom våningarna och mellan våningsplanen. De kan erbjuda, alternativt låta oss själva upphandla, den köksstandard vi vill ha på ett hus. etc etc

Så det bästa svaret är: Utgå från din egen plånbok, se vad du kan göra och inte kan göra själv. Välj ut de leverantörer som kan uppfylla de kvalitetskrav ni har och be att få tittta på besiktningsprotokollen för vad de byggt tidigare. Inte några av dem utvalda protokoll. En seriös leverantör låter er botanisera fritt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.