Hej,

Jag (med fam) vill bygga nytt utanför stockholm (ex Haninge) och undrar om en budget på 3 milj är ens realistisk. Kollat in lite tomter och det verkar gå för runt 1 milj, sedan tilkommer markarbeten, VA + Huset själv.

Vill bygga en 1-plans villa ca 130 kvm (Nyckelfärdigt). Någon som nyligen byggt i Stockholmsområdet och kan kommentera. Vet att priset varierar mycket, men jag undrar bara om jag är helt ute och cyklar eller om jag kan planera vidare utan att behöva flytta ut på landet och byta jobb för att kunna bygga nytt.

Janne
 
Vi har byggt ett Älvsbyhus i Järfälla utanför Stockholm för ganska precis 3 miljoner, varav tomten (650kvm)kostade 1,1 miljon. I summan 3 miljoner ingår grovplanering av tomten men inte kostnaden för jord, gräs, murar, markbeläggning osv, vilket kan bli hur dyrt som helst.

Vi byggde för två år sedan.
 
Hej, vi ska bygga i Järna utanför Södertälje. Tomt
600 000 kr och hus ca 2 200 000 kr. Vi tittade en del närmare Stockholm men tomtpriserna är för höga. Älvsbyhus, Hjältevadshus och Smålandsvillan är några utav lågprisföretagen som du kan titta på. Standarden är dock inte i närheten av Trivselhus, Eksjöhus eller Myresjöhus.

Mvh Iram
 
Vi byger i Skogås. Tomt 1,1 milj och min totaöbudget ligger på ca 3-3,5 milj. huset är arkitektritat och platsbyggs i lösvirke. Boa ca 200 kvm plus garage.
Vem vet det kanske bara blir halvfärdigt :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.