2. 4-8 kubikmeter

Har ingen bastu. Men älskar basta så hade ju varit underbart att få upp värmen i dessa kyliga tider.
 
Svar 2
Hela min finska själ blir ju glad av det här eftersom gamla spisen lagt av med massivt jordfel...
 
Svar 2, 4-8 kubikmeter.

Nu är det dags för nästa byggnad i sommarstugeprojektt att få sin renovering. Huset har uppgraderats från sportstuga a la 60-tal till modernt och energisnålt åretruntboende. Visst förtjänar även gäststugan att renoveras och inredas med en spaavdelning och bastu. Annars är det ju inget riktigt hus, eller hur :)
 
Hej,

Svar 2
Bastuaggregat Tylö Sense Sport 6 för basturum med volym mellan 4-8 m3.

Vi har renoverat tvättstugan, badrum avloppsstammar själva under 1 års tid och det börjar vara klart. Dock det som är kvar nu är bastun och energin och budgeten börjar tryta. Det skulle vara en underbar julklapp till min familj att få vinna detta aggregat, en hjälp på vägen. Tack!
 
Svar 2

Det tycks som om jag har slitit ut mitt Tylö-aggregat efter att ha bastat 3 ggr/veckan i tio år. När jag byggde huset var en liten bastu med helt glasad vägg med utsikt över hage och Östersjövik en förutsättning. Jag offrade badkaret för bastun. Veckans skönaste stunder är i värmen!
 
Svar 2
Detta vore perfekt, då jag just nu är i färd med att fixa till mitt gamla sunkiga badrum (aldrig använt under min a15 år i huset) o tvättstuga nere i källaren. Orsaken är att jag har velat ha en bastu, men takhöjden har inte varit tillräcklig, ca 1,9. Det som har hindrat mig är att jag har fixat ett intilliggande rum, men där stötte jag på berg...som jag var tvungen att få bort... Efter att ha grävt provgropar i hörnen utan att hitta berg, satte jag i gång i somras. Det blev att bära ut ca 8m3 och in med 6m3...så nu har jag ett gjutet o armerat golv med golvvärmeslingor som även är isolerat...och en takhöjd på 2,1...jippi jag kan äntligen bygga bastun...jag löste det under semestern...Det var endast i ett hörn som berget kom fram, men endast några centimer upp... Är nu i färd med att få till alla ytor, då jag tänker lägga klnkergolvet före jag bygger upp bastuväggarna... Då jag ännu inte inhandlat aggregatet, så om turen är på min sida vore det det helt perfekt att vinna-då aggregatet är av den storlek jag behöver...
 
Svar: 2

Ska renovera bastun genom att byta ut allt virke och aggregat, skulle vara grymt om man fick hjälp på traven med att byta ut en gammal trotjänare mot en ny :)

En äldre bastuugn av metall med stenar på toppen, omringad av ett träskydd, i en bastu med träväggar och golv.
 
Alt 2

Behöver ett agg till blivande bastu. Ni har funnits på marknaden länge o bör ha bättre agg än övriga konkurrenter.
Har provat baltiska med dåligt resultat. Vinner jag detta ska jag göra en utvärdering av hur ert klarar sig bättre eller sämre med andra man använt.
 
Alt 2

Den hade inte vart dum
I mitt blivande basturum
Där gömmer jag mig för att få va i fré
När sambon har fått någon ny bygg-idé
 
Alt: 2
Behöver ett aggregat nu när jag ääääääntligen kan bygga min bastu, efter en lååååångdragen badrumsrenovering av en firma som "glömde" golvvärmen i delar av golvet och fick göra om allt golv. Men nu, 2månader försenat kan jag sätta igång med bastubygget.
 
Svaret är 2, 4-8 m3. Har en fin bastu men aggregatet har kortslutit ett element så det går bara att köra på 2 faser. Så ett nytt Tylö-aggregat vore på sin plats!
 
Hej!
Svar: 2

Motivering:
Min fru förstår mig inte! :(
Jag är en tornedaling i förskingringen och min sydsvenska fru har ingen förståelse för att jag använder hennes nya fina köksugn med ånga - som bastuaggregat.
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
Pågående bastuprojekt i källaren så vi kan värma upp oss under de kalla månaderna vi har här och då hade denna svarta skönhet passat som handen i handsken :)
 
4-8 kubikmeter

När jag snart byggt klart hönshuset med värme inför den kommande vita säsongen så är det dags för oss fjäderlösa i hushållet att få upp värmen.
Ett bastubygge står på tur å för att det inte ska vara helt bortkastad arbetsinsats vill det till att vi får in en värmekälla också.
Den här skulle naturligtvis bli ett värmande smycke i bygget till glädje för hela familjen och våra vänner.
 
Svar: 4-8 kubikmeter.

Jag har en underbar flickvän med rötter från Finland. Jag vill så gärna överraska henne med en bastu, det skulle verkligen vara fantastiskt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.