Snailman
Bilden visar golvet under där tvättbänken ska stå.

Kaklat golv med avloppsrör och golvbrunn, anslutning för tvättbänk och tvättmaskin syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rörsystem på golv intill golvbrunn, planerat för anslutning till tvättbänk och tvättmaskinens avlopp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tvättbänkens ho ansluts till det vertikala röret upptill på bilden.
Tvättmaskiens avlopp ansluts till en tratt i toppen på det vertikala röret nertill på bilden.

Vilken av lösningarna ska jag välja för att det ska flyta på i avloppet i båda fallen.

Röret till båda avloppen går sedan ner i hålet i golvbrunnssilen som skymtar på bilden.

Eventuellt skulle man kunna ta upp ett hål till i golvbrunnssilen, men helst inte om det fungerar ändå.

Åsikter önskas! :)
 
Redigerat:
Snailman
Det får nog bli att jag kör med det nedre förslaget, med 45 graders krökar. Funkar det inte sedan, så får jag väl göra om det.

90 graders krök (som rörmokaren föreslog) tror jag inte på, jag har ju tex inte dragit några 90graders böjar för avloppet i grunden av en viss anledning.
 
A
Eller anslut tm slang direkt på tvättställets rör, med stos.
 
Snailman skrev:
Det får nog bli att jag kör med det nedre förslaget, med 45 graders krökar. Funkar det inte sedan, så får jag väl göra om det.

90 graders krök (som rörmokaren föreslog) tror jag inte på, jag har ju tex inte dragit några 90graders böjar för avloppet i grunden av en viss anledning.
Låter vettigt. 90-böj kan man väl använda om röret kommer uppifrån, Annars kör man väl 2 st 45-or? Men jag är lekman så jag är inte säker.
 
Snailman
holetaker skrev:
Låter vettigt. 90-böj kan man väl använda om röret kommer uppifrån, Annars kör man väl 2 st 45-or? Men jag är lekman så jag är inte säker.
I princip skulle jag ju kunna låta rören gå ihop med varandra på väggen istället för på golvet, och då skulle det ju funka med 90 grader, åtminstone bättre än på golvet.
 
Snailman
electroluxaren skrev:
Eller anslut tm slang direkt på tvättställets rör, med stos.
Det kan dröja med tvättmaskinen, och då vill jag hellre göra en generellare lösning så jag kan göra klart tidigare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.