Lyxa till bastubygget med maxat aggregat

Tylö Sense Sport 6 bastuaggregat på vit bakgrund.

Vad är bättre en kylig höstkväll än en avslappnande kväll i bastun? Denna veckan tävlar ni om bastuaggregatet Tylö Sense Sport 6, så att du som redan har en bastu eller du som planerar bygga en säkerställer en skön, säker och strömsnål bastukväll. Sense Sport 6 kommer med överhettningsskydd, patenterad energibesparande funktion och avtagbart fack för doftsensor.

Totalt värde cirka: 4 300 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna aggregatet.

Fråga: Hur stor bastu värmer Sense Sport 6 från Tylö?


1. 1-3 kubikmeter
X. 3-5 kubikmeter
2. 4-8 kubikmeter

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 28 oktober

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bygghemma och Tylö för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Kalle Ringholt och 1 till
  • Laddar…
Svar:
Alternativ 2.

Motivering:
Vår familj behöver ett bastuaggregat till vårt semesterhusbygge. Vi har tittat på just detta aggregat. Bastun har en central roll i vårt hus. Om vi vinner kommer vi att skriva i detalj hur vi bygger bastun här på Byggahus.se.

mvh Niklas
 
Alt.2


Renoveringsarbete med synliga orangea rör och laserkors på väggar i ett ofärdigt rum.
"snart" klar med bastubygget, hade varit perfekt med ett aggregat från tylö att ha där!
 
Svar:
Alternativ 2

Vi fick i somras översvämning i källaren efter 62mm regn så nu är hela källaren utrensad och där står nu avfuktare och brunnar sedans augusti. Vi måste nu bygga upp allt igen, inklusive bastun där ett sådant aggregat skulle passa in fint.
 
8
Svar: 2

Med vårt nuvarande aggregat som är från tidig medeltid och drar mer ström än den värmer, det tar verkligen en evighet att ens få varmt där inne. Så detta moderna aggregat skulle vara en klockren uppgradering hemma hos oss.
 
Svar 2.

Satte på bastun innan jag gav mig ut för att springa i fredags för att kunna komma hem till en varm och skön bastu. Men när jag kommer hem möts jag i stället av ett mörkt hus, bastuaggregatet har löst ut jordfelsbrytaren så nu blir det nog inget bastande på ett tag 😢.
 
Svarsalternativ 2

Har sucktat länge efter en bastu både hemma och på landet. Utrymmena står redo, men ekonomin sätter stopp. Ett bastuaggregat vore en toppen start!

Med vänlig hälsning, Tony
 
Då jag ska bygga en lösvirkes bastu så hade ett sånt här aggregat suttit fin fint
 
J
Svar 2, 4-8 kubikmeter

Motivering:
Vi hade inom en snar framtid behövt byta ut vårt bastuaggregat mot något nyare, då termostaten är trasig och är kopplad till en annan termostat av förre husägaren (så det är termostat på termostat), så det här aggregatet hade passat perfekt! :)
 
Svar: alternativ 2. 4-8m3
Vi bygger nytt hus och ett bastuaggregat skulle sitta riktigt bra. Det finns så många hål att stoppa pengarna i vid ett nybygge så det skulle vara underbart vinna ett så grymt aggregat från Tylö.
 
Jag är uppvuxen i ett hus där vi hade en bastu. Problemet var bara att det aldrig kom upp ett aggregat.

Så nu när jag inreder mitt egna hus håller jag på och förbereder för just en bastu!

Är inte ute efter några "tycka synd om mig kramar" är mer ute efter ett tylö bastuaggregat!
 
Svar: Alternativ 2, 4-8m3

Oorganiserat utrymme med rörigt byggmaterial och oöppnade kartonger, redo för bastubygge.
Jag är marginellt närmare en byggtråd än danne_88 :) Det saknas dock motivation. Ett nytt bastuaggregat skulle få bastubygget högre upp på priolistan!
 
  • Gilla
danne_88
  • Laddar…
Svar: 2 4-8 kubikm

Motivering: Vi hittade och köpte drömhuset där bastu var inkluderat. Ett av min sambos krav var just bastu.
Tyvärr blev vi informerade om att just bastuaggregatet hade gått sönder strax innan av de tidigare ägarna.
Hade varit så kul att glädja sambon med en fungerande bastu nu till vinterns kalla dagar.
 
Svar: 2) 4-8 m3
Tänkte fixa mer kvalitetstid med mina två tonårsgrabbar. Bastu och gym i källaren är planen! All hjälp är välkommen, gärna ett fint Tylö bastuaggregat...
 
Svar: 2
Motivering: jag och min fru har en bastu idag men aggregatet funkar inte som det ska, det slår på och av hela tiden. Sist hann det nästan bli varmt som man kunde basta men sen så slogs den av. Nu har vi kommit till den punkt man har gett upp. Så synd när en så fin bastu bara står. Att få vinna detta aggregat skulle kännas som en skänk från ovan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.