Hejsan,

Har en Stiga Estate Tornado 2012 som jag har lite bekymmer med. Håller på att byta rem till kopplingen och driften (den övre av två). Har lossat på aggregatremmen och har fått på den övre remmen på tre av fyra hjul men när jag kommer till det främre hjullet som sitter på själva "motorstången" så sitter det som en spärr som kommer uppifrån motorn som jag inte vet hur jag ska komma förbi!

Är det på det viset att jag måste skruva ner och lossa på hela den delen för att kunna komma förbi den där "spärren"?

Hoppas någon förstår vad jag är ute efter här, någon som vet vad jag surrar om för jag vet knappt själv. Ber om ursäkt för alla dåliga ord som jag använder för att förklara.

Mvh,
 
image-1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tjena,
Vet ej om du löst detta ännu eller inte. Trots allt skrev du ditt inlägg Augusti 2014.

Jag bytte remmar på min estate tornado igår. På den bild du tagit (nu syns inte detta på bilden som finns här) sitter det en bult i boten som håller allt på plats.
Skruvar du på bulten rör sig även drivaxlen i motorn. Jag tog den största skiftnyckel jag hade och höll fast "botten" och lossade på bulten. Var försiktigt så att allt inte trillar i handen på dig. När allt är nedmonterat var det enkelt att få dit remmen.

Lycka till!
 
T Theear skrev:
Tjena,
Vet ej om du löst detta ännu eller inte. Trots allt skrev du ditt inlägg Augusti 2014.

Jag bytte remmar på min estate tornado igår. På den bild du tagit (nu syns inte detta på bilden som finns här) sitter det en bult i boten som håller allt på plats.
Skruvar du på bulten rör sig även drivaxlen i motorn. Jag tog den största skiftnyckel jag hade och höll fast "botten" och lossade på bulten. Var försiktigt så att allt inte trillar i handen på dig. När allt är nedmonterat var det enkelt att få dit remmen.

Lycka till!
Hej jag tar upp tråden med en fråga till dig, var det vänster eller höger gänga fel eller rättvänd
 
W Wendin skrev:
Hej jag tar upp tråden med en fråga till dig, var det vänster eller höger gänga fel eller rättvänd

Vanlig gänga. Håll i hjulet och vrid muttern så den lossnar. Har för mig det var så det var.
 
[tQUOTE="Theear, post: 3305947, member: 166443"]Vanlig gänga. Håll i hjulet och vrid muttern så den lossnar. Har för mig det var så det var.[/QUOTE]
Tack för ditt svar
 
W Wendin skrev:
[tQUOTE="Theear, post: 3305947, member: 166443"]Vanlig gänga. Håll i hjulet och vrid muttern så den lossnar. Har för mig det var så det var.
Tack för ditt svar[/QUOTE]


Löste det sig för dig?
 
Skall prova på måndag, men när jag försökte sist satt skruven väldigt hårt så jag har nu skaffat en kraftig skiftnyckel
 
  • Gilla
Theear
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.