Ipad Air, IOS 10.0.2, spelar inte längre upp video (varken Netflix, Viaplay, youtube app eller youtube i webläsare fungerar). Börjar fungera tillfälligt om jag startar om Ipaden. Trodde först det var Netflix som hade tillfälliga problem, eller att mitt jag lyckats deleta strömmad video genom någon listig policy i brandväggen, men så är inte fallet....

Googlar jag på detta så verkar jag inte vara ensam, men jag ser inget tecken på att Apple bekräftar felet och tar fram en patch.

Någon som vet något? Mycket begränsande och när detta drabbar dotterns iphone 6 kommer det ta hus i helvete.....
 
D09
För en gångs skull känns det bra med att inte ha orkat uppdatera ;)

Man kan väl backa mjukvara?
 
BirgitS
Har faktiskt inte hört något alls om detta. Är det oberoende av plats du får problemet?
 
D09 skrev:
För en gångs skull känns det bra med att inte ha orkat uppdatera ;)

Man kan väl backa mjukvara?
Man får skynda på med 9.3.5 i så fall. Apple slutar snart att signera den.
 
BirgitS skrev:
Youtube-appen fungerar för mig i iPad Air med iOS 10.0.2 så det måste bero på något mer. Har du senaste youtube-appen, version 11.39 som kom ut för ett par dagar sen?

Har du sett dessa?
[länk]
[länk]
Det fungerade för mig med tills igår eller i förrgår. 10.0.2 las på för ett par veckor sedan tror jag.

Jag har senaste youtubeappen, samma version som du.

Just nu funkar det igen, utan att jag startat om. Några timmar efter att jag gjort inlägget här i tråden.
 
Johan Gunverth skrev:
Har faktiskt inte hört något alls om detta. Är det oberoende av plats du får problemet?
Jag far inte runt så mycket med min ipad så jag har bara testat här hemma. Felet kvarstår om jag stänger ner Wifi och kör via mobilt bredband.

Jag har också verifierat att jag på andra enheter i nätverket kan använda youtube och netflix när det inte funkar på paddan, så det är inte mitt nätverk eller tjänsteleverantören (man kan ju förvisso tänka sig att endast vissa device-typer är påverkade, men det är lite långsökt).
 
BirgitS skrev:
Youtube-appen fungerar för mig i iPad Air med iOS 10.0.2 så det måste bero på något mer. Har du senaste youtube-appen, version 11.39 som kom ut för ett par dagar sen?

Har du sett dessa?
[länk]
[länk]
Att starta om den fungerar, det har jag gjort. Har inte provat att stänga alla andra appar. Jag använder inte safari.
 
Du har inte någon "hjälpfunktion" typ proxy i brandväggen som tjuvhåller på gammal info? Testat att "Rensa historikoch webbplatsdata" i Inställningar/Safari?

Edit: läste nu att du inte använder Safari, men testa detta ändå för här ligger en del systemspecifika data sparade. Kolla också efter liknande "rensfunktion" i den webbläsare du använder.
 
Redigerat:
MathiasS skrev:
Att starta om den fungerar, det har jag gjort. Har inte provat att stänga alla andra appar. Jag använder inte safari.
Stänga appar behöver du bara göra om de hänger sig. Omstart biter inte heller på webbplatsdata
 
....men detta är inte webrelaterat. Samma sak händer i play-apparna, netflix och viaplay (och youtubeappen), så det känns mer relaterat till rtp, vilket väl är den enda gemensamma nämnaren för dessa.
 
...och "Nollställ nätverk" har du testat?
 
Det har jag inte testat (har inte ens reflekterat över att funktionen finns förut!)....

Just nu fungerar det, men när det knasar nästa gång ska jag testa det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.