Vinn oumbärliga prylarna till tvättstugan

Bosch EasyComfort-strykjärn ovanpå olika plagg på ett strykbräde.

EasyComfort-strykjärnen från Bosch är utrustade med en unik i-Temp funktion. Med i-Temp behöver du inte längre sortera tvätthögen innan du stryker utan stryker allt med en och samma inställning, oavsett om det är linne, silke eller jeans. Denna veckan vinner tre personer priser och samtliga är från Bosch nya EasyComfort-serie.

1:a-pris: Bosch Serie 6 TDS6041. Kraftfull ångstation med ett ångtryck på 5.8 bar och konstant ånga 120 gram per minut. Glider lätt över ytan och har flera funktioner, bland annat för att fräscha upp dina kläder och automatisk avstängning för ökad säkerhet.

2:a-pris: Bosch Sensixx‘x D190 Easycomfort. En kompakt och smart ångstation för dig med mycket tvätt men litet utrymme. Kommer med motorånga på 50 gram per minut och ångpuffar på 200 gram per minut. Ångan genereras så länge du håller inne handtaget.

3:e-pris: Bosch Sensixx’x DA70 Easycomfort. Intelligent strykjärn där du inte behöver oroa dig över temperaturinställningar eller avstängning eftersom den klarar alla material på en inställning och är sensorstyrd så att den känner av när du inte använder den.

Totalt värde cirka: 6 200 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du är i behov av produkterna

Fråga: Vad är Ultimate 350 PulseSteam?


1. En funktion som skapar tre intensiva ångpuffar för att snabbt släta ut veck
X. En funktion som skapar en enda kraftfull ångpuff för att snabbt släta ut veck
2. En funktion som skapar fem snabba ångpuffar för att snabbt släta ut ett stort område

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 21 oktober

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bosch. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bosch för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
cc80 och 3 till
  • Laddar…
Svar: 1. En funktion som skapar tre intensiva ångpuffar för att snabbt släta ut veck

Efter att ha använt frun strykjärn till att värma in vax i friluftsbyxorna så finns det nu vaxrester kvar i strykjärnet som gärna hoppar ut och ger fettfläckar som inte går bort på mina skjortor.

Ett nytt strykjärn skulle hjälpa husfriden, samt få mina skjortor att se mycket proprare ut. Med många barn i omgivningen så gör de nya funktionerna ett under för säkerheten, man behöver inte längre vara orolig för att lämna strykjärnet under uppsikt.
 
Svar: 1

Ett inteligent strykjärn är vad jag behöver, då jag saknar egen intelligens när jag stryker. Det här skulle rädda många kläder från att bli förstörda.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Svar 1.

Med ett smart strykjärn så kanske jag äntligen slipper gå i skrynkliga kläder. Jag tror iofs inte att jag blir duktigare på att stryka, men det blir nog roligare. Å tänk så imponerad min blivande sambo hade blivit :D
 
1.

Så roligt det skulle bli att stryka makens alla skjortor, så får han i stället tid med barnen. Win-win!
 
D09
Svar 1

Ensamstående heltidspappa önskar sig bättre förutsättningar för vardagsflytet 🌺
 
Svar 1
Fick ett strykjärn av min man och nu har jag chansen och ge ett tillbaka nu när det är trasigt
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Svar: 1. En funktion som skapar tre intensiva ångpuffar för att snabbt släta ut veck

Min kära fru skulle bli glad.
Hon får nämligen inte stryka mina kläder (vi behöver inte gå in på varför), men ett mer tekniskt och funktionsrikt strykjärn kanske skulle göra att jag skulle använda det oftare. Frugan tycker nämligen att jag är "snygg" i skjorta 😉.
 
Svar 1

Skulle vara skönt när vårt gamla strykjärn sedan igår hålls ihop med tejp! Detta skulle underlätta vardagen avseevärt så man kan umgås med lilltjejen mer :)
 
Nr 1.
Jag har köpt nya gardiner som ska strykas och som ligger i en hög för tydligen var mitt gamla strykjärn sönder när jag tog fram det.
 
Svar: 1. En funktion som skapar tre intensiva ångpuffar för att snabbt släta ut veck.

Motivering: Att stryka tycker jag är något nödvändigt ont i vardagen som måste göras för att jobbet kräver någorlunda släta skjortor, men förhoppnings skulle min känsla inför och attityd emot strykning förändras till den mer positiva skalan om jag genom en vinst erhöll någon av ång/stryk-produkterna från Brosch :)
 
Svar 1

Äntligen en tävling som jag vill vinna. Behöver byta ut gamla strykjärnet som får jordfelsbrytaren att lösa ut om man stryker mer än två skjortor i stöten. Det blir aldrig av att utvärdera och hitta modeller som funkar bra så jag ger gärna Bosch möjligheten att övertyga mig om dess förträfflighet. Kan nog till och med utlova en recension.

Skulle vara skönt att slippa skriken från grabben vars CGI renderingar stoppar med förlorad tid och dotterns som behöver klippa om sina filmer.

Men mest så jag slipper gräva fram nedan farliga specialare (som egentligen är gjord för att mäta felströmmar) där jag kan koppla bort jorden :surprised: när jag har min söndagskvällsrutin att stryka veckans förbrukning av släta plagg.

Improviserad elkabel med öppen jordning och skarvklämmor på en köksbänk.
 
Svar 1. En funktion som skapar tre intensiva ångpuffar för att snabbt släta ut veck.

En ångstation skulle göra strykandet mer roligt,betydligt lättare.För jag kan ju inte påstå att jag tycker om det,för när jag stryker gardiner,skjortor,dukar m.m får jag det aldrig helt slätt.Hur jag än bär mej åt.
Med en Bosch Serie 6 TDS6041 skulle äntligen vårt hem bli skrynkelfritt och våra skrynkliga kläder skulle bli släta och fina En gång för alltid!
 
Svar 1 En funktion som skapar tre intensiva ångpuffar för att snabbt släta ut veck.

Jag är väl smått galen men jag stryker alla kläder. Tycker inte att det fungerar med att bara hänga kläderna slätt. Det är mycket jobb, jag vet, men ser det samtidigt som ett litet terapiarbete. Nu har jag totalrenoverat tvättstugan men inte köpt något nytt strykjärn och mitt är gammalt och fungerar inte så bra. Skulle bli överlycklig över ett nytt! Har alltid drömt om en ångstation.. :)
 
Svar 1!

Jag syr mycket och en riktig ångstation skulle vara perfekt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.