Någon som har en kvalificerad gissning vad kostnaden skulle bli för att mura upp och installera någon av bifogade murspisar i ett nybygge? Är även tacksam för rekomendationer på var man kan vända sig i Uppsala/Stockholmstrakten för hjälp med detta?
 
  • Bild_1_001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Alternativ 2
 
  • Bild_2_001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
snygga spisar. En kostnadsberäkning går väl att göra rel noggrant efter det fina receptet i slutet på filmen? 6 arbetsdagar för en murare, ring närmsta och fråga!

/Elin
 
sam skrev:
Hittade en till intressant murspis. Är även intresserad av en kostnadsuppskattning på denna:

[länk]
Ekonomimodell:

Jag skulle börja med att pruta bort täljstenen - tror inte den gör varken från eller till om resten är i massivt tegel. Sedan åker pimpstenen till förmån för oisolerad stålpipa i schakt. Arbetsdagarna tar jag på nöjeskontot. Kassetten för halva priset på blocket (handöl skulle jag letat - smart och hyfsat snygg). Nu är det inte många kronor kvar
 
Har du bestämt er? Fått svar från murare? Vi vill nämligen också mura en öppen spis.
 
Trivselhus räknar med 65 000 kr för en sådan murad öppen spis
 
Vi håller på att ta in offerter på en murad spis + skorsten genom två våningar. Den första vi har fått in är på 86 000, vliket vi tycker är lite för mycket. Priset beror också en hel del på hur mycket insatsen som man sätter i kostar. För oss går materialet (insats, stenar, puts och skorsten) på 30 000 - 35 000. Så nu gäller det bara att hitta en murare med lite bättre pris.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.